خبرهای داغ:
‍ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

آموزش و پرورش عامل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

اصغری گفت:دانش آموزان نقش اساسی در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب دارند که سپردن کار به نسل جدید روح تازه ای در فضای کشور خواهد بخشید.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۰۴
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان، ضمن تبریک روز "حافظ شیرازی " به اصحاب فرهنگ و ادب با اشاره به این موضوع که پرورش نوجوانان و دانش آموزان با توجه به شایستگی فردی و اجتماعی به عنوان آینده سازان میهن اسلامی مهم ترین تکلیف برعهده آموزش و پرورش است، گفت: تربیت تمام ساحتی مطالبه خانواده ها و جامعه از نظام تعلیم و تربیت کشور است. در تلاش هستیم شرایط و امکان رشد همه جانبه دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی نظام تعلیم و تربیت را پرورش دهنده شخصیت های فرهنگی، ادبی، ‌هنری، علما، ادبا، عرفا، شعرا، هنرمندان و ایثارگران بسیاری دانستند و افزود: آموزش و پرورش موجبات موفقیت و سربلندی و معرفی فرهیختگان بزرگی را در عرصه ملی و جهانی را فراهم ساخته است که مفاخر یاد شده خدمات ارزنده ای را به ایران و جهان ارائه کرده اند و شاگردان متعددی در مکتب آنها تربیت شدند.

اصغری توجه به تربیت تمام ساحتی را در نظام تعلیم و تربیت مهم عنوان کرد و گفت: ضرورت توجه به این موضوع آن چنان زیاد است که همه روزه در برنامه ریزی ها باید بیش از پیش به آن بپردازیم.

وی ترسیم چشم انداز دقیق و مشخص و اتفاق نظر با سیاست گذاران و مجریان بر سر موضوعات و مشارکت در تصمیم سازی ها را در رسیدن به اشتراک نظر مهم بیان داشت و افزود: برای رسیدن به سر منزل مقصود در اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید با تمامی ذینفعان به اتفاق نظر برسیم و نسبت به چشم انداز ترسیم شده که در حال حرکت در آن مسیر هستیم آگاهی کامل داشته باشیم، مطلع بودن و اشراف کامل به مسائل از مولفه های کسب موفقیت است.

این مقام مسئول تحقق اهداف و کسب موفقیت را نیازمند تصویری روشن از آینده عنوان کرد و گفت: برای جهت گیری های مثبت باید مقصد به وضوح معین و مشخص باشد، تهیه نقشه راه و به کارگیری مهارت‌ها، استعدادها، ظرفیت ها و منابع لازم برای حرکت به سوی آینده مطلوب بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مبنای کار ما سند تحول بنیادین است گفت: برای تحقق تربیت تمام ساحتی و زندگی در جامعه ای پویا و با نشاط نیازمند متخصصان و هنرمندان در رشته های مختلف هستیم.

اصغری با اشاره به کسب موفقیت و افتخار آفرینی دانش آموزان استان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری گفت: کشف استعدادهای نوجوانان از طریق آموزش فعالیت ها متنوع جهت پرورش استعدادها و خلاقیت ها برای شکوفا نمودن مهارتهای بالقوه در جهت سازمان دادن قوای ذهنی و بدنی دانش آموزان امری ضروری است.

وی تربیت تمام ساحتی را مطالبه جامعه از آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: وظیفه ما تربیت تمام ساحتی با همه ویژگی ها و مختصات مندرج در سند تحول بنیادین است، بنابراین باید به صورت ویژه در مدارس به آن پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری را شش ساحت تربیتی عنوان کرد و گفت: آموزش دانش آموزان در شش ساحت تعلیم و تربیت صورت خواهد گرفت، همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت گیرد. تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

اصغری با تاکید بر اینکه تبیین و تحقق بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب در دستور کار آموزش و پرورش استان قزوین قرار دارد گفت: دانش آموزان نقش اساسی در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند که سپردن کار به نسل جدید روح تازه ای در فضای کشور خواهد بخشید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار