مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

تغافل، یکی از روش‌های قابل توجه در تربیت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تغافل، یکی از روش‌های قابل توجه در تربیت است و در بخش‌های مختلف زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۹۸
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام علی متین امروز در جلسه اخلاق کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه که در حسینیه 2 بهمن این ناحیه برپا شد، اظهار کرد: تغافل در نگاه علم اخلاق؛ یعنی این‌که انسان‌ها در برابر برخی از اشتباهاتی که دیگران مرتکب می‌شوند، اما این اشتباهات سهوی‌ هستند یا از نوع خطاهایی هستند که هنوز به مرز جُرم و گناه سنگین نرسیده‌اند، تغافل و چشم‌پوشی کند و خود را به غفلت بزند.

وی ادامه داد: انسان‌های غیرمعصوم، در طول زندگی خود کم و بیش، عمدی یا سهوی مرتکب‌ اشتباهات کوچک و بزرگ می‌شوند و کمتر کسی یافت می‌شود که مرتکب اشتباهی نشود یا خود را مصون از آن بداند.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر، خُرده‌گیری و بازخواست از دیگران درباره اشتباهات سهوی یا خطاهایی که هنوز به مرز جُرم و گناه سنگین نرسیده‌اند، چندان خردمندانه و پسندیده نیست و در این‌گونه موارد، عقل و شرع بر چشم‌پوشی و گذشت نظر دارند.

متین اظهار کرد: این‌جا است که تغافل معنا پیدا می‌کند که در این مواقع، تغافل و چشم‌پوشی و خود را به غفلت زدن در برابر این نوع خطاها و اشتباهات دیگران، لطیف‌تر و سازنده‌تر از عفو و گذشت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت:

امام علی(علیه السلام) در این رابطه می‌فرماید «یکی از با ارزش‌ترین کارهای کریمان، تغافل و چشم‌پوشی از چیزهایی است که از آن آگاه هستند و سرپوش گذاشتن بر آن لازم است».

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار