امام جمعه ایلام:

ناجا نماد اقتدار نظام اسلامی است/ امنیت امروز حاصل تلاش حافظان نظم و امنیت است

امام جمعه با بیان اینکه مردم نیروی انتظامی را از خودشان می دانند و قدردان زحمات و تلاش های آنان هستند، گفت: انتظار می رود که در ایجاد انگیزه و اشتیاق به خدمت در همکاران و کارکنان نیروی انتظامی تلاش بیشتری شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۰۷۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با «دلاور سردار القاصی مهر»، فرمانده انتظامی استان ایلام و جمعی از فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با تسلیت ایام آخر ماه صفر، اظهار کرد: نامگذاری هفته ناجا با عنوان «پلیس هوشمند امنیت پایدار» نامگذاری مناسبی است، یکی از ویژگی های پلیس و ناجا این بوده است که متناسب با پیشرفتی که در تکنولوژی ایجاد شده است، رشد داشته و موجب تسهیل در خدامت رسانی به مردم شده است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  تصریح کرد: تلاش های نیروهای مرزبانی و انتظامی و راهنمایی و رانندگی در ایام اربعین حسینی، قابل تقدیر است، اربعین امسال متفاوت با سال های دیگر بود که با مشکلات غیر قابل پیش بینی مواجه شدیم و نیاز به این بود که فرمانده در میدان حاضر باشد، اشتیاقی که زوار اربعین  حسینی داشتند از یک طرف و محدودیت های که از طرف کشور میزبان وجود داشت، شرایط را سخت کرده بود و تلاش و زحمات این نیرو در اربعین  حسینی و مقابله کرونا قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری  سالم و با امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در استان، یادآور شد: یکی از ویژگی های ها و رویکرد جدید ناجا نقش این نهاد برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای بوده است که  قابل تقدیر است، هر چند که ایلام استانی است که مردم آن، مردمی همراه و همگام با نظامی اسلامی هستند و در رعایت حقوق شهروندی در مرحله بلوغ  فرهنگی و سیاسی بسیاری خوبی دارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در کاهش آمار بخشی از آسیب های اجتماعی و جرائمی که وجود دارد، مردم نقش بسیاری دارند، طبیعتاً در پدیده های اجتماعی که  وجود دارد عوامل متعددی تاثیرگذار است که بخشی از آن به پلیس مربوط می شود و  پلیس در  حوزه های مختلف، مقررات و قانون را اعمال می کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان نماد اقتدار نظام است که در عرصه های مختلف حضور دارد و نقش آفرین است و در بسیاری از زمینه ها هم مظلوم  واقع می شود، در جاهایی که اراذل و اوباش و عوامل تحریک شده بیگانه حضور پیدا می کند، خویشتنداری، صبوری و تحمل  ناجا قابل تقدیر است که ابزار دفاعی در اختیار دارد اما استفاده نمی کند و این واقعا هنر است و تسلط بر نفس و خویشتنداری می خواهد، این مظلومیت ناجا و ادای تکلیف است و  برای مردم داری و مدارا با فریب خوردگان در تلاش است که بتواند برای هدایت گمراهان، آنها را در مسیر قرار دهد.

وی بیان کرد: امنیتی که امروز هم در مرز و هم در شهرهای کشور وجود دارد،  امنیتی پایدار و قابل تقدیر و زیرساخت دیگر عرصه ها و  فعالیت های جامعه است، اگر فردی بخواهد سرمایه گذاری و اشتغال زایی کند نیاز به امنیت دارد و آرامش روانی کها امروز در سطح جامعه وجود دارد ناشی از اقتدار نیروی انتظامی است، این فضای امنیتی و آرامی که وجود دارد حاصل تلاش از حافظین نظم امنیت در کشور است.

امام جمعه ایلام در ادامه با دورد به روان پاک شهدا که برای امنیت کشور در مرزبانی و در داخل شهرها برای برقراری امنیت پایدار جان خود را از دست داده اند و مظلومانه به شهادت می رسند، افزود: مردم ما قدرشناس  و قدردان این زحمات هستند و همواره  این نیروها، مورد تکریم مردم  قرار دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد:  رویکرد مردمی که ناجا پیدا کرده است، بسیار قابل تحسین است، نمونه  آن همین پذیرایی از زوار اربعین حسینی و دعوت به مشارکت  حداکثری در انتخابات است، مردم نیروی انتظامی را از خودشان می دانند و  یک نهاد مردمی تلقی می کنند  و این نهاد به واقع، حافظ امنیت و نهادی خدمتگزار است.

وی با بیان اینکه ورود نیروی انتظامی به عرصه های مختلف که موجب کاهش جرائم شده، قابل تقدیر است، افزود: انتظار می رود در کاهش سرقت هایی که در سطح شهر انجام می شود، بیشتر تلاش شود، البته رویکردی که برای آزاد کردن زندانی ها در قوه قضائیه دنبال می شود، کمی کار را سخت کرده است.

امام جمعه ایلام افزود: در بحث اعتیاد، استان ما پاک بوده است که  این بلیه در سطح استان در حال افزایش است و باید برخوردهای لازم انجام شود، در برخی تفریگاه ها استان افراد معتاد متجاهر حضور دارند، باید دقت شود که خانواده هایی که از تفریحگاه های استان استفاده کنند، احساس ناامنی نکنند،  در بحث تکدی گری دقت بیشتری لازم است، البته تعداد زیادی از متکدیان اهل استان نیستند، هر چند نهادهای مختلف مسئول هستند اما نگاه  بیشتر به سمت و سوی ناجا است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: برخی از ناهنجاری اجتماعی مانند سگ‌ گردانی در ایلام رواج پیدا کرده است  که باید برخورد لازم با جدیت انجام شود که هم حقوق حیوانات رعایت شود  و هم این سگ گردانی، موجب ترس و وحشت مردم نشود.

وی بیان کرد: در اربعین حسینی، تلاش و کارهای خوبی انجام گرفت اما گله مندی هایی وجود داشت، البته فشار بر روی نیروی انتظامی با توجه به شرایطی که وجود داشت، زیاد بود و برخی به دنبال هنجار شکنی بودند اما صبر ناجا در این زمینه قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در ایجاد انگیزه و اشتیاق به خدمت در همکاران و کارکنان نیروی انتظامی تلاش بیشتری شود، در انگیزه درونی همکاران دقت شود که نیرو با اشتیاق بیشتر در محل کار حاضر شده  و به ایفای رسالت و وظیفه خود بپردازد.

ارسال نظرات