با حضور طلاب حوزه های علمیه استان زنجان

مراسم گرامیداشت آیت الله حسن زاده آملی در زنجان برگزار شد

زنجان-مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی امروز با حضور طلاب حوزه‌های علمیه، مسئولان و مردم زنجان در مسجد جامع زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۵۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه موقت زنجان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری پیامبر گرامی اسلامی و مراسم‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: آیه ۳۰ سوره زمر با عنوان" إِنَّکَ مَیِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَیِّتُونَ" نشان می‌دهد که همه انسان‌ها همه درگذشتنی بوده و باید شربت ناگوار مرگ را میل کرده و به سوی عالم ابدی و زندگی دائمی کوچ کنند و هیچ صاحب نفسی در این عالم حتی انبیا، اولیا و صلحا باقی ماندگار نیستند.
 
مراسم گرامیداشت آیت الله حسن زاده آملی در زنجان برگزار شد

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی با بیان اینکه آیت‌الله حسن‌زاده آملی، عالم بسیار بزرگوار، کم نظیر، عارف، سالک الی الله و دارای نفس زکیه بودند، گفت: ایشان دارای قلم رسا و بیان شیوا به برکت طهارت و پاکیزگی نفس داشتند.

وی با بیان اینکه مسئله معاد و زنده شدن پس از مرگ به این معنا است که مرگ پایان زندگی نیست و آغاز زندگی دائمی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در این دنیا به دنبال خواسته‌های دل و هوای نفسانی و خواسته‌های شیطانی برود در عذاب دردناک الهی گرفتار شده و افرادی که به دنبال کمال و سعادت و خوشبختی در دنیای باقی باشند، در آن دنیا از نعمات الهی استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری اینکه فوت و ارتحال برخی افراد از جمله علما در جهان بشریت اثر گذار است، گفت: زیبایی و آراستگی به لباس نیست بلکه علم و ادب زینت هر انسانی محسوب می‌شود و پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می‌فرمایند: در روز قیامت همه مردم در پیشگاه خداوند متعال حاضر شده و خداوند متعال به انسان عابد خطاب می‌کند که به داخل بهشت شو و خطاب به عالم دستور می‌دهد که بایست و هر کس را که می‌خواهی شفاعت کن که این امر ناشی از جایگاه عالمان در پیشگاه خداوند متعال است.

امام جمعه موقت زنجان افزود: انبیا، علما و شهدا شفاعت کننده در روز قیامت هستند. در حدیثی پیامبر گرامی اسلامی می‌فرمایند:" مزیت و برتری عالم به عابد همانند برتری من بر کمترین فرد امتم است. "

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی حکیم فیلسوفی بزرگ بودند که نام و یاد ایشان همواره در جامعه به یادگار خواهد ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار