خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ارتفاعات جاسوسان، کلید فتح همه ارتفاعات است

سردار آتانی گفت: جاسوسان را فرزندی از این دیار فتح کرده است. جاسوسان کلید فتح همه ارتفاعات بود. امروز این امنیت مردمی شمالغرب مدیون نبرد سردار جعفرخانی است.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۲۹
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در مراسم یادواره ۷۲ شهید محله امامزاده سلطان سید محمد(ع) که با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و شهدای صدراسلام تا کنون تصریح کرد: عدد مقدسی از شهیدانتان برده شد، این اعداد ماندگار است. برای هر پست در جمهوری اسلامی ۷۲ شهید تقدیم انقلاب شده است. جامعه و مسئولین به شما باید پاسخگو باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در ادامه افزود: ایام متعلق به سیدالشهدا و حضرت زینب کبری(س) است و بنده می توانم با تطبیق عاشورا و کاروان کربلا، مسیر نورانی شهیدان شما را توصیف کنم. شما بودید و امام شما تنها نماند و انقلابتان در روزهای سخت بی یار و یاور نشد. اما در کوفه نبودید و امامتان تنها ماند و وجود مبارک امیرالمومنین سر به چاه برد. علی(ع) صاحب ذوالفقار را مجبور کردند حرف‌ها و دردهای خودش را به چاه ببرد، چون شما نبودید. علی همان علی است. ولی خداست، امام مطلق است، تنها ماند. آن روز شما نبودید.

وی گفت: جبهه زر و زور و تزویر معاویه لشگرکشی کرد، با امام حسن مجتبی(ع) آمدند، قرارگاه بپا شد. قرار شد بجنگند، همه چیز آماده بود. ولوله ای بپا شد. یاران امام حسن مجتبی(ع) را با کیسه‌های زر معاویه فریب دادند و ربودند. چادرهای لشگر امام حسن مجتبی(ع) خالی شد و امام حسن در چادر خود مجروح شد.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: امام حسن(ع) که از فرماندهان مقتدر جنگ‌های امیرالمومنین است، تنها ماند. اینجا قدر شهیدان خودمان را با این عقبه می‌دانیم. در کربلا خیلی‌ها قرار بود برسند، خیلی‌ها نامه دادند، امام حجش را نیمه تمام گذاشت تا برسد، تا بهانه گیرها بهانه نگیرند، تا نگویند گفته بودیم بموقع نیامدید. امام راه افتاد، حج واجب را وانهاد، حرکت کرد اما سرش به نیزه رفت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: کجای انقلاب و در کدام مقطع حساس، این ملت امامش را تنها گذاشته است. مبارزه را امام از سال ۱۳۴۲ شروع کرده است. کجایش را همراهی نکردند؟ در قیام ۱۵ خرداد همه آمدند. امام فرمود انتظار فرج را به واسطه عظمت و بزرگی ملت ایران از نیمه خرداد می کشم. درست بود، چون منتظران واقعی و مردم ایران در همه‌ صحنه ها با امام بودند.

مقام ارشد نظامی استان تصریح کرد: مبارزان در میدان ژاله آمدند، به روی مردم سلاح گرفتند. مردم اما را تنها نگذاشتند و ما از این سرچشمه فیاض برخورداریم. محبین امیرالمومنین و امام خمینی(ره) اجازه نخواهند داد باردیگر سر امام به نیزه برود.

سردار رفیعی گفت: این ملت صلاحیت این را دارد که زمینه سازان ولایت عظمی باشد. این ملت امتحان پس داده است. این ملت ثابت کرده است که توانمند است. روزی که همه چیز برعلیه ما بود و دستانمان خالی بود، امام خود را تنها نگذاشتیم اما امروز دستانمان پر است. مادران شهیدی داریم که چند فرزند خود را تقدیم انقلاب کردند تا امامشان تنها نماند. از این مادرها کم نیستند که فرزندانشان را دادند تا امام و انقلاب تنها نمانند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: روزی که دشمنان قطعنامه ۵۹۸ را نقطه ضعف می‌دانستند، منافقین احمق را با پشتیبانی تجهیزات صدام و هدایت آمریکایی ها دوباره در شمال غرب و غرب ما روانه کردند تا به تنگه چهارجبل برسند. از قزوین به تهران برسند. اولین یگانی که روبروی منافقین ایستادند لشگر انصارالحسین همدان است و جانشین آن لشگر و صاحب کتاب آب هرگز نمی‌گرید، میرزا محمد سلگی است.

به گفته وی؛ قزوین در سالهای پایانی جنگ صاحب یگان مستقل تیپ ۸۲ شده است. اما با فداکاری در یگان‌های متفاوت گردان به گردان عازم می آن نبرد شده اند. در لشگر ۳۱ عاشورا، ۱۷ علی بن ابیطالب، ۱۰ سیدالشهدا و نجف اشرف و در برخی موارد به تنهایی عمل کرده اند. چون آنها قرار بود برای خدا عمل کنند و در هر یگانی قرار گرفتند ستاره‌های آن دیده شدند.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به جایگاه شهید حسن پور بیان کرد: ستاره بزرگ و فاتح خیبر، شهید حسن‌پور از فرماندهان اعجوبه میدان نبرد است که جانشینی لشکر علی‌بن ابی طالب و مهدی زین‌الدین را به عهده دارد. او توانمند، مقتدر و طراح و بن بست شکن بود. محسن رضایی در تحلیل عملیات خیبر گفت:" تنها یگانی که با ما جرات جنگیدن در روز را داد، لشگر علی ابن ابی طالب به فرماندهی مهدی زین الدین و حسن‌پور بود.

وی با اشاره به نقش رزمندگان قزوین در دفاع مقدس اضافه کرد: قزوین در بعضی از سطوح ستاره هایی دارد.جنگی اتفاق می‌افتد که یک عالم دینی در سخت ترین شرایط اسارتگاه های صدام آنقدر منشا خیر و برکات باشد که تمام آزاده ها از او و سلوکش، هدایتش و بن بست شکنی هایش در زندانها خاطره دارند. او هدایت کرد، امامت کرد و تسکین داد. همچنین دیگر در تاریخ جهان جنگی اتفاق نمی افتد که در آن خلبان شهید لشگری خلق شود. این ستاره های شهر قزوین بی جایگزین هستند. عمر با برکت این فرمانده توانمند ما در زندان بوده است. فرماندهی که خورشیدی برای یک تاریخ شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: شهید رجایی الگوی تمام عیار مدیران جهادی و اجرایی است که صادقانه با ملت صحبت کنند و خود را در اختیار ملت قرار دهند.

سردار آتانی در ادامه با اشاره به رشادت های خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در طرح ریزی ها و در اجرای عملیات‌ها و بمباران مواضع در عمق خاک عراق، غیر از عباس بابایی، خلبانی با این تکنیک وجود ندارد. ما حرمت همه خلبانان شهید و زنده را داریم. اما شهید بابایی جرات پرواز در شب را به خلبانان داده است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که ارتفاعات جاسوسان، همچون ناموس، برای رزمندگان بود افزود: ارتفاع جاسوسان و قندیل در منطقه عمومی سردشت بود. جاسوسان را فرزندی از این دیار فتح کرده است. جاسوسان کلید فتح همه ارتفاعات بود. امروز این امنیت مردمی شمالغرب مدیون نبرد سردار رزم های نامنظم، جعفرخانی عزیز است. جاسوسان به تصرف درامد و فتح شد. ارتفاعات قندیل که تاریخ به خود ندیده است که انسان در آن زندگی کند، اکنون پایگاه نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به تشکیل محور مقاومت با الگوگیری و محوریت انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: جبهه مقاومت بوجود آمد. اولین عملیات برون مرزی جمهوری اسلامی در سوم محرم ۹۴ اتفاق افتاد. قرار شد از حالت مستشار به حالت تاکتیکی و عملیاتی، عملیات انجام دهیم. در آن روز سه محور عملیاتی بود. دو محور از این سه محور عملیاتی را قزوینی ها اداره کردند و یک قرارگاه از دو قرارگاه عملیاتی آن روز را قزوینی ها هدایت کردند.

سردار آتانی: قرارگاه را فرمانده و ستاره بی بدیل عزیزمان، عبدالله عراقی هدایت کرد و در همین رابطه از رهبر عزیزمان مدال افتخار را دریافت کرد‌. امروز قله های پیشرو وجود دارد و قزوین پیشتاز این مسیر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار