فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم در گفت‌وگو با «بسیج»:

۸ سال دفاع مقدس نمونه بارز عمل به شعار «هیهات من الذله» بوده است

سرهنگ «امیر جعفری» بیان کرد: هفته دفاع مقدس از آن جهتی برای ما مهم است که یادآور اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار و رشادت ها و سلحشوری های رزمندگان اسلام است.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۶۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
۸ سال دفاع مقدس نمونه بارز عمل به شعار «هیهات من الذله» بوده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «امیر جعفری» بمناسبت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با «بسیج» ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، حمله رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس بخاطر اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان و یادآوری رشادت ها، سلحشوری‌ها و دلیری‌های رزمندگان اسلام برایمان حائز اهمیت است؛ رزمندگانی که با دست خالی مقابل دشمن که هم از لحاظ تعداد نفرات و هم از نظر امکانات قابل مقایسه با آن‌ها نبودند، ایستادند و پیروز میدان شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: باید به اندوخته‌هایی که از جنگ تحمیلی داریم توجه کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ برای ما یک گنج بود و باید این گنج را استخراج کنیم و در اختیار مردم و نسل جوان قرار دهیم.

«امیر جعفری» اضافه کرد: فرهنگی که از این ایام بجا مانده بسیار ارزشمند است؛ روحیه شهادت طلبی و ایثارگری، اخلاص و تقوایی که در آن ایام بوده، لازمه‌ی زمان فعلی جامعه اسلامی است بخصوص برای مسئولین که باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

وی با توجه به اینکه امسال هفته دفاع مقدس در تلاقی با ایام اربعین حسینی بوده، خاطر نشان کرد: این دو اتفاق عظیم که امسال باهم تلاقی کرده اند، در هدف و آرمان هم یکی بوده اند و هر دو ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و استکبار و دفاع از دین مقدس اسلام بوده است؛ دفاع از حکومت اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: همانطور که الگوی ما مسلمانان امام حسین (ع) به ما آموخت که «مثلی لایبایع مثله» در طول تاریخ نیز این باید سرلوحه ارتباط ما با دشمنان و ستمگران باشد.
امام در مقابل حکومت ظالم یزیدی ایستاد و نه تنها جان خود بلکه همه‌ی هستی اش را فدای اسلام کرد و این حماسه باعث شد که پس از ۱۴۰۰ سال جوانان و رزمندگان ما با تأسی از مولای خویش از آرامش و آسایش خود گذشتند و در مقابل رژیم بعث عراق که پشت آن سلطه گران و صهیونیسم و کشور‌های غربی بوده تا پای جان ایستادند و از این نظام و انقلاب دفاع کردند.

سرهنگ جعفری ادامه داد: درس مهمی که از ۸ سال دفاع مقدس میگیریم، ایستادگ در برابر ظلم و ستیز با استکبار است. همان درسی که واقعه عاشورا به ما آموخت که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.
همیشه شعار پیروان اباعبدالله الحسین (ع) «هیهات من الذله» بوده است.

وی در رابطه با امداد الهی در جنگ تحمیلی به رزمندگان اسلام گفت: این سنت الهی است که هر کس برای هدف و آرمان خویش و دین اسلام ایستادگی کند و بجنگد، خدای متعال او را کمک خواهد کرد (اشاره به آیه شریفه «ان تنصرالله ینصرکم») در قرآن کریم هم آورده است: کسانی که در راه خدا جهاد و تلاش کنند، به راه‌های خود هدایتشان می‌کنیم (اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت).

وی در پایان با بیان اینکه ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس برای ما بسیار باارزش است، خاطر نشان کرد: مقاوم در کنار سختی، عزت، سرافرازی، پیشرفت و توانمندی و یاری خدای متعال را به یقین به همراه دارد.

انتهای پیام/ فرزانه
ارسال نظرات
آخرین اخبار