مشاور شورای حل اختلاف شهرستان قرچک در نشست سبک زندگی اسلامی:

عفاف و حجاب وقار و وفاداری در زندگی ایجاد می کند

نشست سبک زندگی اسلامی با موضوع ازدواج آسان با سخنرانی سرکار خانم عمرانی ، مشاور شورای حل اختلاف شهرستان قرچک، در پایگاه شهید ارژنگی حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۶۲۹
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، خانم عمرانی ، با اشاره به اینکه اساسی ترین بعد تکوینی و ذاتی انسان ازدواج است، گفت: تفاوت بین انسان و فرشتگان بعد شهوانی است، بخاطر وجود ازدواج انسان خلیفه خدا روی زمین شد. وجه تمایز انسان که ازدواج است دلیل خلیفه شدن او روی زمین است.

وی هدف از ازدواج را مودت و رحمت و عشق عنوان کرد و افزود: مرد و زن باید نسبت به هم عشق حقیقی داشته باشند، با هم نیکو سخن بگویند و همدیگر را بفهمند، تفاهم یعنی فهمیدن همدیگر، یعنی توقعات خود را بر اساس توانمندی های همسر قرار دهند.

وی افزود؛ بعضی ها بدنبال مودت در زندگی نیستند، و در نتیجه زندگی پر تنشی خواهند داشت. همسران مانند لباس برای یکدیگر هستند و عیب همدیگر را میپوشانند. رازداری و وفاداری یکی از بدیهیات زندگی های امروز است.

  عمرانی گفت؛ زمانی که عفاف و حجاب و وقار وجود داشته باشد وفاداری ایجاد میشود و همسران به همدیگر خیانت نمیکنند. به حدیث امام صادق(ع) توجه کنید که فرمودند: راز شما مانند خونی است که در رگ های شما جاری است.

وی خاطر نشان کرد؛ برای داشتن یک زندگی مطلوب بهتر است مهارت هایی مانند شناخت تفاوتهای فردی و ویژگی های زن و مرد، اظهار محبت به همسر، توجه به خوبی های همسر، نحوه صحیح ارتباط کلامی را فرابگیریم تا بتوان زندگی سالم و آرامی داشته باشیم.

 وی در پایان گفت؛ اگر انسان قبل از ازدواج شرایط و موقعیتش را درست بررسی و تحقیق کند ازدواج ناموفق پیش نمی آید و این کسانی که ازدواج های ناموفق داشته اند باید این مسئله را بررسی کنند.

 

خبرنگار/الهه کمیجانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار