خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شهادت امام حسین (ع) هزینه عقلانی زیستن بشر است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) هزینه عقلانی زیستن بشر است، گفت: عقلانیت یعنی قیام علیه یزیدهای زمان، عقلانیت به معنی همسو و هم‌ جهت راه امام حسین (ع) بودن است.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۴۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

شهادت امام حسین (ع) هزینه عقلانی زیستن بشر استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در تجمع عزادارن حسینی در میدان امام خمینی (ره) همدان ضمن  تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: در جنگ صفین فردی به امام علی(ع) عرض کرد من در کوفه برادری دارم که بسیار تمایل داشت کنار شما با معاویه بجنگد و شرایط فراهم نشد که وارد عرصه پیکار شود، امام علی(ع) به وی فرمود آیا دل برادر تو با علی است؟ وی گفت بله؛ حضرت علی (ع) یک قانون کلی را برای همه تاریخ مطرح کردند و فرمودند امروز که من با معاویه می‌جنگم همه انسان‌هایی که تا قیامت از صُلب پدر و مادرها هستند و راضی به اعمال علی(ع) هستند، شریک هستند.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر (ص) مبنی بر «الاعمال به نیات» و «نیت المومن خیر من عمله» گفت: اگر نیت شما این بوده که در کربلا باشید تفاوتی با آن فردی که در کربلا است، ندارید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آن چیزی که برای انسان مهم است جهت دادن به تمایلات درونی است، گفت: اندیشه، فکر و گرایشات شما اگر به سمت کربلا است شما زائر امام حسین(ع) هستید و جا مانده معنا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در ارتباط با خاندان پیامبر(ص) مهم است باطن انسان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) امروز به اندیشه و نیت شما نگاه می‌کند و باید این مهم را قدر بدانیم.

شعبانی ابراز داشت: امروز اگر در زیر آفتاب نشسته‌ایم خدا ثواب زیارت امام حسین (ع) را عنایت خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه یکی از نشانه‌های مومن قرائت زیارت اربعین است، عنوان کرد: اهل بیت (ع) رسیدن به خود را آسان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مهم نیست جسم کجا باشد هر جا که دل با امام حسین (ع) باشد کربلایی محسوب می‌شود؛ مهم این نیست که چقدر در ظاهر به امام حسین (ع) نزدیک هستیم مهم این است که در اندیشه پنهان و باطن به امام حسین(ع) بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه باید به خود رجوع کنیم که چقدر مانند امام حسین (ع) ظلم‌ستیز هستیم و مانند او می‌اندیشیم و عمل می‌کنیم با اشاره به صفات امام حسین(ع) در زیارت اربعین گفت: در این زیارت امام حسین(ع) ولی خدا، خلیل خدا و انتخاب شده پروردگار عالم معرفی می‌کنیم.

شعبانی با بیان اینکه امام حسین(ع) اسیر سختی‌ها و محنت‌ها شد و با سختی‌ها جان داد، افزود: این زیارت کرامت امام حسین(ع) را شهادت معرفی می‌کند که با شهادت تمام نشد.

وی با بیان اینکه سعادت جامعه بشری با شهادت در راه خداوند متعال ایجاد می‌شود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ برای انسان‌ها فرصت‌های طلایی ایجاد شد تا جان مقدس خود را برای خدا هزینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما ۲۵۰ هزار شهید داریم، ادامه داد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین فلسفه قیام امام حسین(ع) را مطرح می‌کند و می‌فرماید امام حسین(ع) فدا شد تا انسان‌ها عاقلانه زندگی کنند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) هزینه عقلانی زیستن بشر است، تصریح کرد: جامعه عاقل فسادستیز می‌شود، انسان عاقل در مقابل فساد فریاد می‌زند و علیه فساد قیامت می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه امام حسین(ع) قیام کرد تا ما به عقلانیت دست پیدا کنیم، عنوان کرد: عقلانیت یعنی قیام علیه یزیدهای زمان و علیه هر کسی که مانند یزید فکر می‌کند، عقلانیت به معنی همسو و هم‌ جهت راه امام حسین (ع) بودن است.

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین معیارها مشخص شده است، گفت: افرادی که ویژگی یزید را دارند برای حسین‌های زمان خطرناک هستند، در طول تاریخ شمر و عمر سعد تمام نشده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید حسین بن علی (ع) را کسانی کشتند که وابسته به دنیا بودند، گفت: خواص و اشراف جامعه با نشستن بر سر بیت المال فربه شدند و با رسیدن به مقام و قدرت مردم را فراموش کردند و امام حسین (ع) را کشتند.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ از تاریخ از این نوع افراد داریم، گفت: این افراد حاضر هستند آخرت خود را بفروشند، مردم را معامله کنند و از ولایت دست بردارند که برای جامعه خطرناک هستند.

شعبانی افزود: حرف امام صادق(ع) این است که چه کسانی می‌توانند صادقانه به امام زمان بگوید تمام زندگانی‌ام تابع امر شما هستیم و آماده یاری رساندن به شما هستیم.

وی با بیان اینکه فراز آخر زیارت اربعین اعلام آمادگی من و شما است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است امام زمان (عج) ظهور و با ظلم مبارزه کند ما باید اعلام آمادگی و سربازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما با دشمنان ائمه(ع) همراه نمی‌شویم و در مقابل دنیایی که می‌خواهد اربعین را تضعیف کند می‌ایستیم، عنوان کرد: راه ما، راه امام حسین (ع) است؛ ملت ما، ملت امام حسین(ع) و ملت شهادت است.

وی عنوان کرد: هر کس زیر آسمان سه بار صلی الله علیک یا ابا عبدالله(ع)؛ السلام علیک و رحمه الله برکاته را بگوید زیارت کربلا برای او نوشته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار