خبرهای داغ:

پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران به صورت مجازی در شاهرود

شاهرود_پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران با نگرش ویژه به به حوزه­ ها، تکنولوژی­ها، زمینه­ های نوین مخابراتی در به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۴۲
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران به صورت مجازی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، امروزه کاربرد مهندسی مخابرات در تمامی عرصه‌های اجتماعی، صنعتی و اقتصادی به‌طور گسترده مشهود است و روند توسعه جهانی در صنعت مخابرات نشان‌گر افزایش تنوع نیاز‌های کاربران در سال‌های آینده می‌باشد. از این‌رو، تحقیق و هم‌اندیشی برای رشد و توسعه مهندسی مخابرات در کشور همگام با کشور‌های پیشرفته، اهمیت ویژه‌ای دارد.
بنا بود که پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، ولی با توجه به پاندمی کرونا تا تابستان ۱۴۰۰ به تعویق افتاد و در سال جاری توسط دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت آنلاین و با حمایت شرکت ایرانسل برگزار شد.
محمدرضا جوان دبیر علمی پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران صبح روز پنج شنبه ۲۵ شهریور ماه جاری در افتتاحیه مجازی این کنفرانس، تدوین محور‌های علمی با توجه به اهداف و برنامه­‌های مذکور را به نحوی مطرح نمود که کلیه زمینه­های علمی، کاربردی و مدیریتی قابل بحث در مهندسی مخابرات را پوشش دهد.
دبیر علمی پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران، حضور ارزشمند و افتخارآمیز اساتید از نقاط مختلف کشور در فرآیند داوری مقالات، به همراه مشارکت شایان تقدیر اساتید فرهیخته و پیشکسوت در این امر را موجب ارتقاء سطح کیفی و دقت­افزایی داوری مقالات، حضور و مشارکت چند وجهی دانشجویان، اساتید و دست‌اندرکاران مباحث مربوط به مخابرات از نقاط مختلف کشور عنوان نمود.
جوان تاکید نمود: مقالات پذیرفته شده در کنفرانس، در قالب بسته نرم ­افزاری منتشر شده است. انتشار مجموعه مقالات کنفرانس این امکان را فراهم می‌نماید تا هم حاضرین در کنفرانس و دیگرانی که فرصت حضور در کنفرانس را نداشته‌اند با مطالعه این منبع، بهره‌مندی بیشتری از مباحث مطرح شده داشته باشند.
به گفته وی، با رایزنی به عمل آمده بین دبیرخانه کنفرانس و هیئت تحریریه تعدادی از مجلات علمی پژوهشی معتبر کشور، مقالات برتر این کنفرانس در یک از شمارگان آن مجلات چاپ خواهد شد.
دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در افتتاحیه این کنفرانس ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر از جامعه پزشکی به واسطه مقابله با بیماری کرونا، برپایی موفق چنین کنفرانس‌هایی را با همکاری مستمر عزیزانی، چون دکتر جوان و دکتر میررضایی دبیر علمی و اجرایی کنفرانس عنوان نمود و از اعضای کمیته‌های اجرایی، علمی و مشارکت شرکت‌های مرتبط تقدیر کرد.
فاتح همچنین، ابراز نمود: مفتخریم که علاوه بر برگزاری این کنفرانس و دغدغه جهت حل مشکلات مخابرات ایران، اساتید این دانشکده افتخارات و طرح‌های متعددی از جمله طرح­های صنعتی و چاپ کتاب در نشریات معتبر بین المللی را در کارنامه خود ثبت نموده اند.
در ادامه آئین افتتاحیه این کنفرانس که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، حامی مالی کنفرانس، پس از معرفی شرکت ایرانسل و دستاورد‌های آن، در مورد تکنولوژی‌هایی که به زودی در ایران قرار است شاهد آن‌ها باشیم، سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و پروفسور حلیم یانیکومروقلو استاد تمام دانشگاه کارلتون کانادا، به عنوان دیگر سخنرانان کلیدی این کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداختند.
وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، پژوهشگاه فضایی ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی دیگر از مراکز علمی و پژوهشی، در این کنفرانس به عنوان حامی حضور داشتند.
لازم به توضیح است، کنفرانس مهندسی مخابرات ایران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ با همت اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شیراز با محوریت جذب مقالات در زمینه مهندسی مخابرات به عنوان اولین دوره در دانشگاه صنعتی شیراز آغازبکار کرد. در سال ۱۳۹۵ دومین دوره کنفرانس در همان دانشگاه صنعتی شیراز با موفقیت انجام شد. در سال ۱۳۹۶ سومین دوره کنفرانس در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به سرانجام رسید. در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه تبریز چهارمین دوره کنفرانس با موفقیت به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها