همکاری سپاه و بسیج با طرح های نیک اندیشان:

اولین شعبه بین‌الملل مجمع خیرین کشور در امارات متحده عربی راه‌اندازی می شود

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت:ایجاد شعب مجمع خیرین کشور در اقصی نقاط دنیا از برنامه‌های مجمع خیرین کشور است،که به شکل تخصصی در کمیسیون روابط عمومی و بین‌الملل این مجمع دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۰۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج: در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات مدیره مجمع خیرین کشور دو نشست دیگر برگزار شد، یکی با عبدالمجید معتمدیان، مشاور اقتصادی اسبق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و از معتمدان و فعالان عرصه اجتماعی استان فارس و دیگری جلسه احمد اسفندیاری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان در مورد راه اندازی "بانک زمان".


در ابتدای این نشست، حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور بر لزوم استفاده‌ی کاملا مردم‌نهاد از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در انجام امور خیریه و فعالیت مجمع خیرین در حوزه‌ی بین‌الملل تاکید کرد و گفت: تسهیل‌گری همه‌جانبه انجام کار خیرِ خیرین ایرانی خارج از کشور با نظارت‌های قانونی و ایجاد شعب مجمع خیرین کشور در اقصی نقاط دنیا از برنامه‌های مجمع خیرین کشور است که به شکل تخصصی در کمیسیون روابط عمومی و بین‌الملل مجمع خیرین کشور دنبال می‌شود.

سپس، اشکان تقی پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور توضیحاتی در خصوص امکانات بالقوه و بالفعل ایرانیان خارج از کشور بیان کرد و گفت: با ظرفیتی که آقای مهندس معتمدیان در طول سال‌ها کار مرتبط در این حوزه انجام داده‌اند، می‌توانیم اقدامات مفید و موثری در این حوزه انجام دهیم.

عبدالمجید معتمدیان، مشاور اقتصادی اسبق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با بیان این‌که عمده فعالیت‌های ایرانیان نیکوکار در دو حوزه کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های آمریکای شمالی متمرکز است، پیشنهاد کرد اولین شعبه بین‌الملل مجمع خیرین کشور در امارات متحده عربی راه‌اندازی شود.

وی که در رزومه کاری‌اش حضور در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی را هم دارد، ارتباطات شفاف با ایرانیان نیکوکار مقیم کشور‌های دیگر را در نهادینه کردن امر خیر بسیار موثر و سودمند ارزیابی کرد.

در انتهای این جلسه مقرر شد، اقدامات لازم برای راه‌اندازی شعبه امارات متحده عربی مجمع خیرین کشور با همکاری معتمدیان در دستور کار کمیسیون روابط عمومی و بین‌الملل مجمع خیرین کشور قرار گیرد.

و، اما بانک زمان...

در این نشست که با حضور احمد اسفندیاری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان برگزار شد، در خصوص را‌ه‌اندازی آزمایشی پروژه بانک زمان در میان جمعی از بسیجیان و جانبازان انقلاب اسلامی بحث و تبال نظر شد.

حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در توضیح این طرح گفت، بر اساس پیشنهاد آقای حمزه‌زاده، با توجه به سبقه کار خیر در کشور، مقرر شد خدمات گیرنده و خدمات دهنده در یک پروسه کار خیر انجام پذیرد و برای این کار دو جامعه به عنوان پایلوت پیشنهاد شدند: یکی «بازنشتگان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان» و دیگری «سازمان بسیج و جانبازان» و بر همین اساس نشست‌هایی با جناب آقای دکتر اسفندیاری داشتیم که امروز ادامه همان نشست‌هاست.

وی افزود: در خصوص نرم‌افزار این کار با سایت سایه مذاکراتی انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان نیز در این نشست آمادگی سازمان متبوع خود را برای انجام آزمایشی این پروژه در یکی از شهرک‌های کوچک اطراف تهران اعلام کرد و مقرر شد پس از انجام این کار، نشستی مشترک بین مجمع خیرین کشور و دکتر قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و ایثارگران برگزار شود و در طرح‌های بعدی، این‌کار توسط بسیج و سپاه به جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران ارائه شود.

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار