واکنش سردار شهید «سلیمانی» نسبت به اجرای یک طرح سواد آموزی در قم

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: وقتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر اجرای طرح سوادآموزی ویژه خانواده شهدای مدافع حرم در قم را شنیدند، با ابراز خرسندی پیام دادند: «این طرح را ادامه بدهید»
کد خبر: ۹۳۷۱۴۲۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
واکنش سردار شهید «سلیمانی» نسبت به اجرای یک طرح سواد آموزی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: تقارن روز جهانی سوادآموزی با سالروز قیام ۱۷ شهریور را گرامی میداریم؛ برکت خون شهدای جمعه خونین سال ۱۳۵۷ بود که راه را برای باسوادی و تحصیل علم باز کرد و سوادآموزان ما توانستند تا مدارج بالای علمی را بخوبی طی کنند.

معاون سوادآموزی استان قم تاکید کرد: قم خاستگاه انقلاب و حرم اهل بیت (ع) است و همه ما باید در هر عرصه‌ای بخصوص سوادآموزی، خودمان را خادم این حرم و این انقلاب عظیم بدانیم.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: از ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در کشور، نام پنج شهید بزرگوار به نام‌های سید حسین سعیدی، عباس آوری فرد، فاطمه حاج بابایی، احمد علیخانی و محمدعلی ملک محمدی که در حوزه سواد آموزی قم تلاش داشتند، در زمره شهدای استان می‌درخشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم افزود: در نهضت سواد آموزی بن بست نداریم و باید با کار جهادی از همه موانع عبور کنیم و ما توانستیم با برگزاری کلاس‌های حضوری و نیمه حضوری، تولید اپلیکیشن، تولید ۶۴۰۰ دقیقه فیلم و برنامه رادیویی صدای دانایی، از محدودیت‌های کرونایی بخوبی عبور کنیم.

وی یادآور شد: در موضوع آموزش سواد به اتباع غیر ایرانی، اولویت را به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دادیم، وقتی این خبر از طریق رابط فرهنگی ما و صبیه مکرم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایشان رسید، آن سردار والامقام تبسمی کردند و فرمودند: «این کار را ادامه بدهید».

معاون سوادآموزی استان قم ادامه داد: برنامه ریزی شده بود که برای ارائه گزارش کاملی از این طرح، خدمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برسیم، اما متاسفانه با شهادت ایشان در دیماه ۹۸، توفیق از ما سلب شد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌ها را در طرح فوق آموزش دادیم، اما با توجه به اینکه در سوادآموزی، دوره انتقال ویژه اتباع تعریف نشده بود، پیگیری کردیم و بحمدالله موضوع دوره انتقال حل و در سطح کشور اجرایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار