توصیه‌های جانشین سپاه فتح به رسانه‌ها/ تحویل ۱۱۴ خانه نوساز به زلزله‌زدگان سی‌سخت

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تحویل ۱۱۴ خانه نوساز در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در ۲۵ شهریور جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۱۶
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی در نشست تعاملی با جمعی از خبرنگاران استان ، اصحاب رسانه را به حرکت در مسیر امید آفرینی در جامعه توصیه کرد و افزود؛  اگر امید آفرینی نباشد هم رسانه ها دچار اشتباه محاسباتی می شوند و هم نظام دچار مشکل می شود. 

وی با اشاره به لزوم توجه به امید آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری به این مهم ، بیان کرد؛ توصیه می شود اصحاب قلم و رسانه با هر گونه سلایق و گرایش سیاسی، امید آفرینی در جامعه را دنبال کنند.

سرهنگ مثنوی ابراز داشت؛  در این شرایط بد اقتصادی که همه تار پود آن بیمار است نباید امید را از مردم بگیریم زیرا آنجا که چالش ها و تهدیدها بیشتر باشد امید کارساز تر است.

 این مسئول اطلاع رسانی دقیق و صحیح را دومین مورد از رسالت های خبرنگاران دانست و گفت؛  رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از فعال ترین و پویا ترین رسانه های کشور هستند و اطلاع رسانی را به خوبی انجام می دهند و گاهی در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری عمل می کنند. 

 جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد داشتن روحیه مطالبه گری را از دیگر ویژگی های ضروری برای اصحاب رسانه برشمرد و گفت؛ رسانه ها به برکت انقلاب اسلامی چشم و گوش جامعه هستند و رسانه ها در مطالبه گری ها بیشتر طرفدار مردم هستند هر چند که گاهی این موضوع شامل مسئولان نیز می شود.

 مسائل اصلی و فرعی مورد توجه رسانه ها باشد 

سرهنگ مثنوی مسئله یابی را از دیگر ویژگی های لازم برای اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت؛ در صورتی که رسانه ها موضوعات مختلف را مسئله یابی کنند می توانند به خوبی مطالبه گری کنند و اگر غیر از این باشد مطالبه گری به انحراف خواهد رفت.

وی ابراز داشت؛  اگر همه این موارد گفته شده را کنار هم قرار دهیم و اصحاب رسانه آنها را مدنظر داشته باشند رسانه ها گفتمان ساز خواهند بود.

 این مسئول در بخش دوم سخنان خود خطاب به کسانی که علاقه مند به فضای رسانه ای هستند و می خواهند در این مسیر به نتیجه برسند، افزود؛  رسانه باید اصل شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد زیرا اگر خط فکری و گفتمان شفافی نداشته باشد خود و جامعه را دچار مشکل می کند.

سرهنگ مثنوی رسانه‌ها را به داشتن صداقت، عدالت، انصاف و امانت داری توصیه کرد و گفت؛  گاهی برخی از مدیران ما به دلیل عدم امانتدای از اصحاب رسانه فراری هستند که باید رسانه ها امانتدار باشند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد رسانه ها را به پرهیز از تهمت و افترا توصیه کرد و افزود؛  به شکلی عمل کنید که مسئولان متوجه شوند رسانه ها اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه توسط رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ اصحاب رسانه تا می توانند اخبار خوب و امید آفرین را انعکاس دهند ضمن اینکه مسولان نیز در ایجاد اخبار خوب باید پای کار باشند.

مثنوی با اشاره به عملگرایی رسانه ها و نمره خوبی که در این حوزه به رسانه ها می دهد، گفت؛ اصحاب رسانه باید به دنبال مسئولان عملگرا باشند و در این زمینه ترس و واهمه ای نداشته باشند.

حضور در عرصه و میدان و پیگیری  مسائل تا حصول نتیجه از دیگر توصیه های جانشین فرمانده سپاه فتح به رسانه ها بود .

وی خطاب به خبرنگاران گفت؛ آنچه را شروع کردید را دنبال کنید و دلسرد نشوید که دلسردی آفت کار رسانه است و البته به مانند برخی رسانه ها که تعدادشان معدود است روحیه نفاق نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه امروزه تحریم چالش جدی نظام نیست بلکه خود تحریمی است،  گفت؛  خود تحریمی در رسانه ها نیز وجود دارد و نقش اصحاب رسانه در برداشتن این خود تحریمی اقدامی علیه تحریم هاست لذا توصیه می کنیم کثرت رسانه ها موجب خود تحریمی در استان نشود .

 حضور ۴.۵ ماهه سپاه در سی سخت و تعهد ساخت ۲۰۰ خانه 

وی در بخش سوم سخنان خود گزارشی از عملکرد سپاه در زلزله سی سخت ارائه کرد و گفت؛  از مجموع ۶۰۰ خانه ۷۰ مورد را سپاه آوار برداری کرد و در ساخت ۲۰۰ خانه را متعهد شدیم که مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد بی بضاعت در اولویت هستند.

 وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ نفر متقاضی بودند که سپاه کار ساخت خانه های آنها را انجام دهد، گفت؛  ساخت اولین خانه در اردیبهشت شروع شد و در زمان چهار و نیم ماه حضور سپاه در سی سخت چند خانه تحویل داده شد و در ۲۵ شهریور افزون بر ۱۱۴ خانه نوساز با متراژ ۸۵ تا ۱۵۰ مترمربع تحویل داده می شود. 

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد؛ سایر خانه های ساخته شده توسط سپاه تا قبل از ۲۰ مهرماه امسال تحویل مردم زلزله‌زده سی‌سخت خواهد شد. 

این مسئول به ساخت خانه برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت؛ علاوه بر خانه های احداث شده برای زلزله زدگان سی سخت،  سپاه احداث ۶۵۰ خانه برای مددجویان کمیته امداد را متقبل شد که از این تعداد ۶۴۰ خانه تحویل داده شد و مابقی نیز بیش از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی به استقرار ۳۰۰ کانکس با مشارکت سپاه در شهر زلزله زده سی سخت در مدت ۶ روز اشاره کرد و گفت؛  در زمینه توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه نیز سپاه فعالیت های قابل توجهی داشته است. 

همکاری سپاه در ایجاد مراکز واکسیناسیون کرونا 

مثنوی در بخش پایانی سخنان خود گریزی به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان زد و گفت؛ همه ۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان با مشارکت سپاه راه اندازی شده و مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله شهر یاسوج هفتمین مرکزی است که با رعایت تمام استاندارد ها فعالیت خود را شروع کرد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات