خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا؛

چکمه های آمریکا در هیچ جای دنیا پیام آور صلح نبوده است

سرهنگ مهرعلیا گفت: آمریکا به بهانه برقراری صلح وارد دیگر کشورها می شود، در حالی که چکمه های آمریکا در هیچ جای دنیا پیام آور صلح نبودند.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۵۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ غلامرضا مهرعلیا، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در جلسه فرمانده هان حوزه های مقاومت بسیج، با اشاره به تحولات افغانستان و نگرانی های موجود برای کشورهای آسیای میانه بیان کرد: کشورهای آسیای میانه نگران این گزاره هستند که ناامنی موجود در افغانستان از یک سو به این کشورها کشیده شود و از سوی دیگر این ناامنی موجب فعالیت گروه های افراطی در این مناطق شود.

وی در ادامه افزود: آمریکا به بهانه برقراری صلح وارد دیگر کشورها می شود، در حالی که چکمه های آمریکا در هیچ جای دنیا پیام آور صلح نبودند. آمریکا در پازل کنونی افغانستان یک بازی برد – برد را دنبال می کند؛ از یک سو از طالبان در نهان حمایت می کند و خواهان نقش آفرینی این گروه در تحولات افغانستان است و از سوی دیگر از اقدامات این گروه برای برخی منافع؛ همچون ناامنی و مهار بازیگران مخالف خود بهره برداری می کند.

سرهنگ مهرعلیا، به راهبرد جنگ داخلی در کشور افغانستان پرداخت و گفت: آمریکا با خروج خود از افغانستان، راهبرد ایجاد جنگ های نیابتی در این منطقه را در دستور کار خود قرار داده است، راهبرد جنگ داخلی در افغانستان برای آمریکا بسیار مهم است، تبعات این جنگ بسیاری از بازیگران را درگیر خواهد کرد، اما در نقطه مقابل بعضی بازیگران همچون ایران و روسیه مخالف به وجود آوردن جنگ داخلی میان ملت افغانستان هستند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در پایان سخنان خود، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را امنیت منطقه دانست و خاطر نشان کرد: همه کشورهای منطقه خواهان ایجاد امنیت و صلح و سازش در افغانستان هستند؛ چرا که امنیت پایدار در افغانستان، تضمین کننده امنیت منطقه نیز هست. و ایجاد هر گونه ناامنی در افغانستان، منجر به ظهور و قدرت گرفتن برخی گروه های تروریستی همچون داعش خواهد شد، و این گروه ها منافع ملی افغانستان و دیگر کشورهای منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار