خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

مجوزها فقط با هماهنگی ستاد پیشگیری از کرونا صادر می شود

جمالی پور گفت: نهادها و اصناف، مذهبیون و فرهنگی تحت هر شرایطی اگر مجوز بدهند قطعا با آنها برخورد خواهد شد، تمام مجوز ها با ستاد پیشگیری از کرونا هماهنگ شود.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۳۳
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، بیان کرد: با زحماتی که مدیران و مردم در استان کشیدند وضعیت ما در کشور جایگاه خوبی است. جز استان‌های موفق در مواجهه با کرونا بودیم اما نتوانستیم به نقطه ایده آل برسیم. زمانی به خودمان نمره بیست می دهیم که هیچ فوتی در بین بیماران کرونایی نداشته باشیم.

وی گفت:با همکاری و انسجام می توانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم، صداوسیما، رسانه ها،کمیته اطلاع رسانی، فرهنگی باید راه حل اثرگذاری برای مهار کرونا را داشته باشیم.مردم با اینکه می دانند مرورگ پیش چشم همگان است اما در پارک ها و خیابان مراعات نمی کنند. این رفتارها سبب تشدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا می شود.

استاندار قزوین گفت:باید به کمک کادر درمان بشتابیم، کاری کنیم ورودی بیمارستان‌ها کم شود، بسیج، هلال احمر،سپاه و دانشگاه علوم پزشکی همگی تلاش کنند تا بتوانیم شرایط خوبی را برای مردم رقم بزنند،تمام پروتکل ها باید با مجوز ستادملی کرونا باشد.نباید به هرکسی اجازه بدهید تا عامل بدبختی مردم شود، اگر مشاهده شود به شدت برخورد خواهیم کرد.

هدایت الله جمالی پور در ادامه اظهار داشت: ما نقطه ای برخورد خواهیم کرد، در بازدیدهایمان اگر موردی تخلف ببینیم همان نقطه برخورد خواهیم کرد، از ساعت ۱۰شب به بعد کسب و کار باید تعطیل شوند، در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها واکسیناسیون مهم است و در این باره با بررسی دقیق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا دستورات لازم در این خصوص صادر خواهد شد.

وی افزود:در باره بودجه ۱۵میلیارد تومان که به بیمارستان ارتش وعده داده شده است بررسی کنیم اگر دستور معاونین یا رئیس برنامه بودجه بوده است مصوب و تامین نیاز شود.افزایش پایگاه های واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد، مکان یابی شود تا بتوان خدمات بیشتری را روزانه به مردم ارائه کرد.

استاندار بیان کرد: برای ما سخت است که هر روز فوتی داشته باشیم بویژه مرگ افراد کمتر از ۶۰ سال برای ما ناگوار است و وقتی می شنویم بیماری ۲۲ ساله و یا واکسن زده هم فوت می کند برای ما نگران کننده است.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم تعزیه در فضای باز اظهارداشت: هرچند گفته ایم هر مراسمی در فضای باز باشد اما وقتی مجوز تعزیه صادر شده و مردم برای دیدن آن تجمع کرده اند این کار ایراد دارد و باید از سوی تبلیغات اسلامی و ارشاد مراقبت شده و دیگر چنین مجوزهایی صادر نشود.
استاندار قزوین در خصوص فعالیت استخرها، سالن های ورزشی، شهربازی هم اظهارداشت: هر فعالیتی فقط با تایید دانشگاه علوم پزشکی مجاز است و در همه شرایط باید مراقبت کنیم تا روند بیماری صعودی نشود.

انتهای پیام/ 1002

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار