عضو مجلس خبرگان:

شهدای سلامت افتخارآفرینان سنگر خدمت‌رسانی هستند

تبریز- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: شهدای عرصه بهداشت و سلامت، افتخارآفرینان و شهیدان سنگر خدمت‌رسانی به جامعه هستند.
کد خبر: ۹۳۷۰۰۰۰
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی شب گذشته در آیین بزرگداشت سالروز شهادت اولین شهید مدافع سلامت مراغه شهید «یوسف رهبری»، افزود: شهیدان عرصه سلامت با گذشت از جان خویش در وضعیت سخت کنونی، همانند هشت سال دفاع مقدس برای صیانت از جامعه مجاهدت می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های شهید «رهبری» در عرصه بهداشت و درمان ادامه داد: امروز در سالروز شهادت امام سجاد (ع) از شهید مدافع سلامتی یاد می‌کنیم که از انسان‌های نخبه و انگشت شماری بود که باید به نان و یادشان افتخار کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: این شهید مدافع سلامت با وجود عوارض به جامانده از هشت سال دفاع مقدس به عنوان انسانی‌ متعهد و متعبد از خدمت به مردم دست نکشید.

وی با اشاره به اخلاص و فداکاری شهید رهبری در مسیر خدمت‌رسانی به عنوان مدافع سلامت، افزود: در عین حالی که شهادت این ‌شهید خلاء و فقدانی برای خانواده و جامعه سلامت به شمار می‌رود، الگویی برای تلاش در عرصه بهداشت و سلامت است.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: شهید «رهبری» انسانی مخلص، عاشق اهل بیت (ع) و از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس بود و اگر توفیق شهادت در برابر بعثی‌ها نصیبش نشد، در سنگر خدمت به مردم به آرزویش رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: به برکت شهدا در طول بیش از چهار دهه گذشته، زمینه ایستادگی و بالندگی جامعه اسلامی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها محقق شده است.

سیدعلی موسوی با اشاره به ویژگی‌های بارز و اخلاقی اولین شهید مدافع سلامت مراغه، ادامه داد: شهید رهبری شخصیتی انقلابی و ولایتمدار بود و این امر در رفتار و ویژگی‌های شخصیتی وی همواره دیده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان با شهادت به آرزویش دیرینه خود رسید، اضافه کرد: امروز همچون دوران دفاع مقدس به بسیجیان عرصه مقابله با کرونا افتخار می‌کنیم و شاهد صدها شهید عرصه هستیم.

وی اضافه کرد: در وضعیت خطیر کنونی باید با همدلی زمینه ریشه‌کنی این‌ بیماری‌ منحوس را فراهم کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز «بهورز» افزود: بهورزان سربازان عرصه سلامت در نقاط محروم روستایی هستند که در راستای خدمت رسانی به آحاد جامعه در وضعیت سخت کرونایی هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: جای خالی شهید «رهبری» و شهدای جامعه سلامت همواره در وضعیت کنونی احساس می‌شود.

اصغر تنومند افزود: تقاضا برای دریافت خدمت درمانی ده‌ها برابر وجود دارد و بر همین اساس شهروندان را به صبر و حوصله و رعایت موازین بهداشتی دعوت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی، تاکنون نتوانستیم خوابگاه احداث شده به نام شهید «رهبری» را افتتاح کنیم و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، پیشنهاد داریم که یکی از بلوارها یا میادین به نام این شهدا نامگذاری و بیمارستان ۳۵۰ تختوابی این شهرستان نیز به نام شهدای سلامت نامگذاری شود.

آیین گرامیداشت شهید یوسف رهبری، اولین شهید مدافع سلامت به همت فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسینیه زندگی به مناسبت اولین سال درگذشت این شهید به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار