خبرهای داغ:
یزدیخواه در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

فرصت سوزی ها، عقب ماندگی در اقتصاد و فرهنگ را تشدید کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مناسبات کشور در سال‌های اخیر با فرصت‌سوزی زیادی و با شعار و عنوان گفتگو‌های سازنده یا دیپلماسی توافق و امثالهم که در ادبیات کشور رایج شد، منجر به تشدید عقب افتادگی مخصوصاً در حوزه اقتصادی و فرهنگی شد.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۰۴
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار بسیج ، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت جدید که فرمودند؛ «در مدت خدمت و مسئولیت، همت‌تان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی و البته عقلانی و فکورانه در همه‌ی عرصه‌های مدیریتی به وجود بیاید.» و در پاسخ به این سوال که عقلانیت غیر انقلابی چه خرابی‌هایی را در سال های اخیر ایجاد کرده است که امروز نیاز به بازسازی انقلابی و عقلانی داریم؟ گفت: مناسبات کشور ما در سال‌های اخیر به خصوص در هشت سال گذشته با فرصت‌سوزی زیادی با شعار و عنوان گفتگو‌های سازنده یا دیپلماسی توافق و امثالهم که در ادبیات کشور رایج شد، منجر به تشدید عقب افتادگی مخصوصاً در حوزه اقتصادی و فرهنگی شد.

وی معتقد است که هر اقدام سنجیده‌ای باید از یک پشتوانه عقلایی، حکمت، مصلحت، و عقلانیت همزمان با روحیه انقلابی برخوردار باشد تا بتوانیم کشور را در کمترین زمان ممکن در شاخص‌های عقب افتادگی ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چهارچوب‌های اداری مرسوم، حتی اگر طرح‌های عقلایی با پشتوانه کارشناسی هم داشته باشیم، نمی‌توانیم کشور را نجات دهیم، تاکید کرد: باید طرح و برنامه‌ها با روحیه انقلابی و ساختارشکنانه به مرحله اجرا درآید تا کارایی لازم را داشته باشد.

عبدی خواه گفت: در حرکت‌های عقلایی وقتی موضوع سرکشی به استان‌ها مطرح می‌شود، مثلاً برای روز‌های یکشنبه یا دوشنبه هفته برنامه‌ریزی می‌شود تا شنبه تدابیر لازم اتخاذ شود، اما وقتی روحیه انقلابی وجود داشته باشد برنامه‌ریزی و تدابیر همزمان انجام شده بر روز جمعه تعطیل و زمان شخصی است برای سرکشی مشخص می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های دولتی باید هم با شاخص‌های عقلایی باشد و هم با روحیه انقلابی تا عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها مثل سیاسی تولید علم یا اجتماعی و برخی دیگر صاحب‌نظر و برتر هستیم تاکید کرد:، اما در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی بسیار عقب افتادیم که باید این عقب افتادگی جبران شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های دیپلماسی در خوشبین بودن به مذاکرات، خیلی فرصت سوزی داشتیم و گرا‌های زیادی به دشمن داریم که باعث جری‌تر شدن آن‌ها شد؛ این‌ها حرکت‌های ناصوابی بود که باعث شد دشمن خیال کند و وهم بر دارد که با توجه به ضعف‌های موجود کشور، می‌تواند از ما امتیاز بگیرد. این مسائل باید ترمیم شود.

عبدی خواه با بیان اینکه ما در دولت جدید، آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: اما تولید باید از حالت نیمه رکود در آید و بخش‌هایی که ظرفیت اشتغال زایی دارد در حوزه‌های پتروشیمی و حوزه‌های پایین دستی، صنایع تبدیلی، صادرات، و امثالهم هم باید رونق ایجاد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار