مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

۵۰ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای ‌استان در حال اجراست

زاهدان/ مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان بوسیله این اداره کل در دست اجرا است.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۳۱
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عطاء‌الله اکبری گفت: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسوولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف، ساخت فضاهای تفریحی، تکمیل بازارچه‌های محله‌ای، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی به منظور اشتغال ساکنان محلات هدف و همچنین برپایی دوره آموزشی تامین سرپناه امن در اولویت کاری قرار گرفته است.


مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محلات پیش‌بینی شده اجرای پروژه‌های باز آفرینی شهری استان به ترتیب با هفت محله به شهر زابل، پنج محله به شهر زاهدان، ۲ محله شهر خاش و سه محله به شهر سراوان اختصاص دارد.
وی بیان کرد: هم‌اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.


اکبری همچنین وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار