استاندار: ۳۰ درصد جمعیت هدف ایلام علیه کرونا واکسینه شدند

استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۳۰ درصد جامعه هدف ایلام در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: این میزان ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۷۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری در ستاد استانی مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار داشت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه کشور با هدف کاهش ابتلا و نظارت بر اصناف و بازار امیدواریم تا اخر هفته شاهد عبور از این پیک باشیم.

وی افزود: همکاری همه اعم از مردم، اصناف، بازار و غیره در این مدت مناسب بوده و امیدواریم بازار و اصناف که قشر آسیب پذیری هستند همچنان پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: هم اکنون ۴۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این روند به شکلی ادامه دارد که کار ما در حوزه درمان سخت تر می شود و پزشکان و کادر درمان خسته هستند.

نوذری اضافه کرد: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز واکسن معادل ۳۰ درصد در استان تزریق شده و ۲۰ هزار دز دیگر وارد شده و با پیگیرهای مداوم در حال رایزنی برای دریافت دزهای بیشتر هستیم.

وی استقبال مردم از واکسن را مناسب اعلام کرد و گفت: تنها راه عبور از این پیک سخت و خطرناک تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

استاندار ایلام ادامه داد: پارک ها، اماکن تفریحی، آرامستان ها و رستوران ها بجز رستوران های بیرون بر همچنان باید تعطیل و پاساژها و بازار نیز با رعایت پروتکل ها و نظارت باز باشند.

نوذری در خصوص تامین پرستار و پزشک برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلانم نیز بیان کرد: هلال احمر و تامین اجتماعی در حوزه درمان و هر دستگاهی که قادر به همکاری در این زمینه است این نیروه ها را در اختیار دانشگاه قرار دهد.

وی در خصوص برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین نیز افزود: با توجه به درپیش بودن مراسم اربعین در صورت برگزاری این همایش باید یک برنامه ریزی مدون و کشوری از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در صورت عدم برگزاری اربعین نیز قطعا با ترددهای غیر مجاز برای ورود به کشور عراق روبرو خواهیم بود و باید در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی، شهرستان های ایلام، دهلران، دره شهر، مهران، آبدانان، چرداول، بدره، ایوان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات