مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در یاسوج عنوان کرد؛

جذب ۱۵ هزار نفر از اهالی رسانه توسط بسیج رسانه / اخلاق در رسانه را فراموش نکنیم

مسئول سازمان بسیج رسانه کشورگفت: یکی از مشکلاتی که در رسانه وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور در این زمینه کمک می خواهیم.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۸۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛  مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه کشور به همراه سرگرد پاسدار فخرالدین رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 بصیری در این دیدار با اشاره به اینکه کار اصلی بسیج رسانه بسیجی کردن اهالی رسانه است گفت : بسیج رسانه کشور از سال ۹۱ شروع به کار کرده و ۱۵ هزار نفر تاکنون جذب شده اند که کمک بسیار بزرگی برای نشر و گسترش موضوعات مختلف بوده و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

وی ابراز داشت؛  افزون بر ۱۶ تا ۱۷ میلیون نفر بیننده را در کانال های مختلف می توانیم پوشش دهیم و خود بسیج رسانه نیز کانال هایی از یک میلیون نفر تا پایین تر عضو دارد که محتوا و تولیدات در آنها نشر داده می شوند. 

بصیری با بیان اینکه در بسیج رسانه نگاه به خط و خطوط سیاسی نمی کنیم گفت؛ رسانه های اصلاح طلب را نیز پوشش می دهیم و خبرنگارانی که به نظام و انقلاب کمک می کنند از نظر ما بسیجی هستند. 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور به اقدامات بسیج رسانه در مواقع بحرانی و شرایط سخت اشاره کرد و گفت؛ در جریان کرونا و اواخر سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار بسته بهداشتی در آن روزهای سخت که کمبود الکل در کشور داشتیم توزیع کردیم و در ادامه و به صورت گسترده بسته های معیشتی بین اهالی رسانه توزیع شد.

وی با بیان سرعت  و توان انتشار ما مطلوب است تصریح کرد؛  بیش از انکه تولید داشته باشیم شبکه توزیع داریم و تولیدات خوب و اثرگذار دیگران را درشبکه گسترده توزیع خود منتشر می دهیم و اگر کسانی محتوای خوبی داشته باشند حاضر به توزیع آن هستیم تا مسائل ملی بهتر پیگیری شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد؛ بیش از هر چیز به دنبال امید بخشی هستیم و شیوه نامه های مختلفی نیز داریم که برای استان های خود ارسال می کنیم تا رسانه ها مراقب ظرفیت های نظام باشند و به اسم افشاگری و صدای مردم بودن در زمین دشمن حرکت نکنند تا بدین گونه امیدها را بیشتر زنده کرده و سیاه نمایی کمتر وجود داشته باشد. 

وی گفت؛  جشنواره های مختلفی مانند جشنواره ابوذر را داریم که سالانه ۱۵تا ۲۰ هزار اثر به دبیرخانه آن فرستاده می شود و آنها را در استان های مختلف کشور جمع آوری می کنیم و یک جشن نسبتا باشکوه برگزار می شود و حساسیت ها هر روز بالاتر می رود و نشان دهنده اثرگذاری آن است.

بصیری افزود؛ بازدید اهالی رسانه از دستاوردهای نظام را داریم که تفاوت ها را ببینند و همچنین کلاس ها و نشست های آموزشی آنلاین برگزار می کنیم و سال گذشته یک میلیون نفر ساعت آموزش داشتیم در قالب اینکه در برابر ترفند های دشمن مراقبت شود.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که در رسانه های وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه سراسر کشور درخواست می کنیم تا در این زمینه به کمک حوزه رسانه آمده و اخلاق در رسانه را تغییر دهیم. 

وی افزود؛ متاسفانه در فقه رسانه عقب هستیم و از ائمه جمعه می خواهیم که پای کار باشند و حلقه ارتباطی برقرار شود. 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز با تسلیت ماه محرم و شهادت امام سجاد علیه السلام اظهار کرد؛  از تلاش های بسیج رسانه در راستای تقویت ارزش های دینی در تقابل با جبهه استکبار و ضد ارزش ها تقدیر می کنیم. 

وی افزود؛ دشمن برای مشروعیت دادن به اعمال خود به حوزه رسانه پناه برده و در طول تاریخ حاکمان استکباری حوزه رسانه و تبلیغات را فعال کرده اند. 

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز داشت ؛یکی از میدان های جنگ و مبارزه رسانه است مخصوصا امروز که دشمن خیلی از وقت خود را در حوزه رسانه گذاشته است و اگر جبهه ولایتمداران و ارزش مداران میدان را خالی کنند دشمن در عرصه رسانه یکه تازی خواهد کرد و هرچه از دستشان بر می آید انجام می دهند.

وی ادامه داد؛  برای تقویت نظام نقش حیاتی و موثر بسیج رسانه مهم است و اگر از ظرفیت رسانه ها استفاده نکنیم اتفاق بدی خواهد افتاد و رسانه های دشمن غلبه خواهند کرد پس باید نقش موثر خود را در این عرصه ایفا کنیم. 

امام جمعه یاسوج گفت؛  در این عرصه هدف گذاری مهمات و نوع گفتار و ادبیات در حوزه رسانه تاثیر گذار است و باید جوری به موضوعات پرداخت که خوراک دشمن نشوند. باید بدانیم که چه موقع بگوییم و چه بنویسیم و چه موقع نشر دهیم همچنین در آموزش رسانه ها باید دقت لازم صورت گیرد که تحلیل ها عالمانه شود و سطحی و زودگذر نباشد. 

وی گفت؛ رسانه باید جامعه را به سمت تعقل گرایی برده تا بر احساسات غلبه شود.

حسینی تصریح کرد؛  انقلاب اسلامی در تاریخ بعد از حرکت انبیا و اولیا نمونه نداشته و خدمات بسیار زیادی انجام داده اما سطح مطالبات و توقعات از نظام بسیار بالا رفته که وظیفه رسانه ها است که بالانس لازم را ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛  در کشور علیرغم همه مشکلات و تحریم ها همه چیز هست و نظام کار خود را خوب انجام می دهد .هنر این نیست که فقط بدی ها و کاستی ها را نشر دهیم. 

وی از رسانه ها خواست تا مطالبه گری داشته باشند و یادآور شد؛ در سکوت رسانه ها خیانت ها و خطا های سنگین شکل می گیرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار