در شب عاشورایی پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد مطرح شد:

باید برای ماندن در خیمه ی حسین (ع) به درگاه خدا اشک ریخت

دهقان اظهار داشت: باید برای ماندن در خیمه ی حسین (ع) به درگاه خدا اشک ریخت.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۰۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: در شب عاشورا پایگاه مطهر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با تدارک مجلس عزای سالار شهیدان در کوچه شهید پاکنژاد محله محمودآباد با دعوت از حجت الاسلام علی رضا دهقان یاد و خاطره 72 شهید گرانقدر دشت کربلا را گرامی داشت.
دهقان گفت: اصحاب اباعبدالله (ع) را بی سبب «عشاق» نگفته اند؛ سکه این افتخار را امیرالمومنین (ع) به نامشان زده است. همراهان همدل امام حسین (ع) که شب عاشورا در پاسخ به مولایشان ، عشق و ارادتشان را به رخ تاریخ کشیدند، همان هایند که خود را شایسته ی این سلام پرارج در زیارت عاشورا کرده اند. « و علی الارواح التی حلت بفناءک» سلام بر آنان که در راه تو همه ی هستشان را دادند و به ظاهر نیست شدند.
وی تصریح کرد: اصحاب اباعبدالله (ع) تابلوی همدلی و یکی شدن با امامشان هستندد. این همدلی و یکی شن باید در اصحاب صاحب الزمان(عج) هم نقش ببندد تا دل ها آماده ی ظهور شود.
دهقان اظهار داشت: در هنگامه ی روضه های وداع، باید مقام عاشقی را از خدا خواست. باید چنان معرفتی از مولا طلب کرد که اصحاب با وفای ایشان در امتحان شب عاشورا به نمایش گذاشتند. باید برای ماندن در خیمه ی حسین (ع) به درگاه خدا اشک ریخت.
وی افزود: شب عاشورا شب عشق بازی اصحاب با امام حسین(ع) است. شب گفتگوهای اصحاب با اربابشان است. حضرت از وفاداری اصحابش به خوبی باخبر بودند اما با این حال چرا آن ها را دور خود جمع می کند و می گویند هر که می خواهد می تواند برود و من بیعتم را از شما برداشتم؟ انگار می خواستند عشق بازی اصحابشان را به رخ تمام عالم بکشند و هر سال شب عاشورا به تمام عالم بگویند ببینید من چه یاران عاشقی داشتم.شب عاشورا همه ی عاشقان در خیمه ی حسین(ع) جمع شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار