استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

تعطیلی یک هفته ای برای مقابله با کرونا در پیش است

جلسه قرارگاه استانی طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۱۸
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با 3هدف مهم بیماریابی، کمک به علوم پزشکی و کمک و مراقبت از بیماران تشکیل شد.

اقبال عباسی افزود: در قالب این طرح 13هزار بیمار را در خانه مراقبت کردند و با اجرای طرح کمک های مؤمنانه و مواسات و کمک رساندن به نیازمندان از  سطح  متوسط کشوری وضعیت ما مطلوب تر بود.

وی از تصمیمات گرفته شده در ستاد ملی کرونا برای تعطیلی 5 روزه الی یک هفته ای خبر داد و گفت:محدودیت های تردد تشدید می شود و احتمالا جرائم نیز تشدید می گردد و ادارات و نهادهای دولتی به غیر از صنف اول به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر ضرورت همراهی مردم با مسئولان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های تردد، از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان از سفر در ایام تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند.

وی، از ممنوعیت خدمت رسانی در مراکز توریستی و تفریحی خبر داد و خواستار تعطیلی دورهمی ها و نشست ها شد و افزود: در موج پنجم شیوع کرونا هستیم و دیروز 9نفر فوتی در استان داشتیم و نگران هستیم این موج بعد از دهه محرم و عاشورا قابل جمع نباشد.

عباسی، برپایی بیمارستان های صحرایی با توجه به پرشدن ظرفیت مراکز درمانی را با توجه به کمبودهای پزشک و تجهیزیات پزشکی و ... را یادآوری کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راهکار برای قطع زنجیره کروناست.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه با اشاره به ادامه طرح شهید سلیمانی و کمک رسانی سپاه و بسیج به کادر درمان در زمینه واکسیناسیون مردم و کمک به نیازمندان، گفت: آمادگی کامل در سپاه استان برای ادامه کمک ها وجود دارد.

سردار علی محمد اکبری با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت  معتمدین، و متنفذین محلی برای کنترل مراسمات و پرهیز مردم از اجتماعات و دورهمی ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: باید از ظرفیت های حقیقی و مجازی برای اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی به مردم استفاده گردد.

وی، قرنطینه خانگی را بهترین راهکار برای کنترل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: مشکلات وقتی حل می شود، که مردم به باور قلبی برسند و ضمن پرهیز از ساده انگاری و عادی انگاری، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم در این جلسه گفت: زمان عبور از این موج ویروس کرونا بستگی به مردم دارد و اقداماتی که با مسئولین انجام می دهیم و مراعات هایی که مردم انجام خواهند داد.

وی افزود: اگر واقعا سطح رعایت پروتکل ها بالا برود، می توانیم در همین هفته و هفته های بعدی به قله برسیم و کم کمک سیر نزولی شروع بشود، ولی اگر رعایت نکنیم کماکان این قله ادامه دار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره شروع واکسیناسیون و شتاب خوبی که گرفته، تصریح کرد: هرچند ممکن است کرونا سالها ادامه دار باشد، ولی در صورت واکسیناسیون قاطبه مردم، این ویروس ضعیف خواهد شد.

وی با اشاره به آماری از موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر با بستری 854نفر ، 60درصد از تخت های مراکز درمانی استان را بیماران کووید 19 اشغال کرده اند.

فرماندهان سپاه در شهرستان های 11گانه استان چهارمحال و بختیاری به صورت ارتباط تصویری برخط در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظرات