استاندار مرکزی:

ضرورت مشخص شدن سهم خاموشی هر شهرستان استان مرکزی در بحران کمبود برق

آقازاده گفت: با مشخص شدن سهمیه انرژی الکتریکی برای شهرستان در اداره برق می‌توان از خسارت‌های ثانویه ازجمله مشکلات اجتماعی و نارضایتی عمومی به بخش‌های مختلف با برنامه‌ریزی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۲۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز چهارشنبع ۲۰ مردادماه در نشست كارگروه گذر از پيك مصرف برق ١٤٠٠ استان مركزي با حضور مسئولین مربوطه گفت: یکی از مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم کمبود و قطعی برق است و متأسفانه به دلیل اینکه برق همه‌چیز را اعم از کشاورزی، تولید و معیشت مردم تحت تأثیر قرار داده امروز به یک نیاز حیاتی تبدیل‌شده است.

وی افزود: متأسفانه کمبود برق یکی از واقعیت‌های تلخی است که امروز با آن مواجه هستیم و با توجه به شرایط احتمال سال‌ها درگیری با این مسئله هستیم.

آقازاده ادامه داد: متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که چالش کمبود انرژی الکتریکی در کشور رخ‌داده و البته نباید همه مشکلات به گردن وزارت نیرو انداخته شود چراکه این مجموعه میزان مشخصی توان برای تولید انرژی الکتریکی دارد و باید ۱۵ هزار مگاوات برق کسری با مدیریت در کشور جبران شود.

استاندار مرکزی گفت: کمبود برق فشار سنگینی به تولید آورده و این فشارها آسیب‌های آن در انتهای سال در شکوفایی اقتصاد و محاسبه شاخصه‌های اقتصادی نمایان است، طرح موضوع و مشکل تنها در جلسات کافی نیست چراکه بدون ارائه راهکار آفت محسوب می‌شود و نحوه مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد که در شرایط بحرانی بهترین مدیریت با کمترین خسارات و مشکلات انجام شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بحران کمبود انرژی برق در کشور چالشی جدی و ادامه‌دار است و برای رفع این بحران و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی محتمل در شهرستان باید سهم هر شهرستان باهدف مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی اصولی برای مشترکان از خاموشی‌ها به شکل مشخصی ترسیم‌شده و به‌منظور پیشگیری از هر مشکلی اطلاع‌رسانی درستی صورت بگیرد.

آقازاده اظهار کرد: با مشخص شدن سهمیه انرژی الکتریکی برای شهرستان در اداره برق می‌توان از خسارت‌های ثانویه ازجمله مشکلات اجتماعی و نارضایتی عمومی به بخش‌های مختلف با برنامه‌ریزی جلوگیری کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم قطع فیدرها است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و جامع در دستور کار کمیته اضطراری برق استان قرار گیرد و اقدامات فنی باید در این راستا عملیاتی شود و این یک ضرورت مهم است، متأسفانه با توجه به شرایط بحران کمبود انرژی الکتریکی معطوف به تابستان امسال نیست و با توجه به شرایط موجود ممکن است بیش از ده سال متوالی ادامه داشته باشد و لذا نیازمند تدوین یک برنامه بلندمدت هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه اعمال برنامه خاموشی در هر منطقه‌ای باعث می‌شود که تلفن همراه و تلفن ثابت نیز دچار اختلال و قطعی شود بنابراین باید پیش‌نیازهای لازم را در تأمین برق اضطراری این خدمات مهیا کرد تا مردم کمتر در مشکل باشند و این باید در دستور کار وزارت ارتباطات و دستگاه‌های زیرمجموعه باشد و ایجاد مشکل در این خصوص قابل‌قبول نیست.

آقازاده افزود: استفاده از انرژی خورشیدی برای برخی مشترکان کشاورزی، آبزیان و صنایع می‌تواند به‌عنوان یک ابتکار در دستور کار قرار گیرد و هراندازه در این راستا سرمایه‌گذاری شود آثار و برکات خوبی خواهد داشت.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کارگروه گذر از پیک مصرف در استان باید تصمیم‌های همه‌جانبه همراه با چشم‌انداز و افق چندساله باشد و عدالت در خاموشی‌ها بر طبق شرایط و موقعیت‌های هر شهرستان نیز قابل‌توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار