خبرهای داغ:

جشن تکلیف دختران در روستای جن طراقیه کبودراهنگ برگزار شد

کبودراهنگ-جشن تکلیف دختران روستای جن طراقیه کبودراهنگ به همت دهیاری و بسیجیان پایگاه شهیده افضل این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۱۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

جشن تکلیف دختران در روستای جن طراقیه کبودراهنگ برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، جشن تکلیف دختران به همت دهیاری و بسیجیان پایگاه شهیده افضل روستای جن طراقیه شهرستان کبودراهنگ برگزار شد و دخترانی که به سن تکلیف رسیدند با طریقه درست وضو گرفتن، خواندن نماز و مسابقه نقاشی و دلایل حجاب آشنا شدند.

یکی از مبلغان حوزه علمیه شهرستان کبودراهنگ در این مراسم در خصوص برگزاری جشن تکلیف گفت: کسانی که به سن تکلیف می‌رسند مهمان ویژه و دوست داشتنی برای خداوند هستند و نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای خواهند یافت بنابراین برای آنها جشن تکلیف گرفته می‌شود.

سمیه اوجی افزود: نماز در قرآن نشانه شكر و سپاس از خدا معرفي شده و بهترين عملى است كه مى‏توانیم با آن شكر و ثناى خداوند را به جاى آوریم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام واجبات الهی و ترک محرمات پس از رسیدن به سن تکلیف گفت: دانش آموزان باید سعی کنند نماز را با دقت و توجه و در اول وقت به جای آورند و به کارهای خیر بپردازند و از انجام کارهایی که نهی شده پرهیز کنند.

این مبلغ حوزه علمیه شهرستان کبودراهنگ گفت: نماز جزء فروع دین است اما خواندن و مداومت بر آن از اصول اساسی برای هر مسلمان است.

وی با برشمردن تاثیر نماز بر خوشبختی و کمال آدمی با استناد به سخن امام علی (ع) گفت: نماز وسیله تقرب هر پرهیزگار است، كه هدف نهایی خلقت و متضمن خوشبختی انسان است.

اوجی در پایان ضمن دعوت به تقوای الهی به سوالات و شبهات دختران پاسخ داد و احکام مربوط به نماز و... را برای آنها بازگو کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار