خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان خبر داد

برگزاری دوره «یاوران ولایت» برای ۳۰۰ واحد مقاومت دانش‌آموزی در همدان

همدان-مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از برگزاری دوره «یاوران ولایت» برای ۳۰۰ واحد مقاومت دانش‌آموزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۵۲
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
برگزاری دوره «یاوران ولایت» برای ۳۰۰ واحد مقاومت دانش‌آموزی در همدانمحمدتقی امیدی ساکت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از برگزاری دوره یاوران ولایت برای واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی در همدان خبر داد و اظهار کرد: دوره کشوری مهارتی تشکیلاتی معرفتی و تربیتی  یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی ویژه فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش آموزی پیشگام مدارس استان به صورت سراسری در ۲۵ استان  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره ویژه دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم واحد‌های بسیج پیشگام است، گفت: امسال همچون سنوات گذشته سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با نظرخواهی از مدیران مدارس و فرماندهان حوزه‌های مقاومت در سراسر استان، فرماندهان واحد‌های پیشگام را انتخاب کرده و برای هر مدرسه یک دانش‌آموز انتخاب شده که دوره یاوران ولایت برای آنان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان منتخب دارای دو شاخصه مهم و ممتاز اخلاقی و درسی هستند، اضافه کرد: فرمانده بسیج دانش‌آموزی باید در مدرسه الگو و دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه آئین افتتاحیه و آغاز دوره آموزش یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی استان همدان به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی این دوره در استان همدان همچون سال گذشته به صورت مجازی و از مرداد ماه تا اویل شهریورماه سال جاری به مدت دو هفته برگزار می‌شود که در این دوره ۳۰۰ فرمانده واحد مقاومت حضور دارند.

امیدی ساکت با تاکید بر اینکه مراسم افتتاحیه ۱۶ مرداد ماه از ساعت ۱۷ در فضای مجازی با  سخنرانی حاج حسین یکتا برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم همراه با انتقال تجربه مسئولین سابق کنگره دانش‌آموزی در فضای مجازی آپارات و روبیکا به آدرس @yavaranevelayat_۱۴۰۰ و همچنین سایت www.madresefeiz.ir برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری ومشارکت مدرسه تربیت اسلامی فیض در برگزاری دوره، اظهار کرد: دانش‌آموزان پس از فراگیری این دوره به‌عنوان فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج در مدارس مشغول به فعالیت خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان در تشریح اهداف دوره یاوران ولایت عنوان کرد: ایجاد حرکت و پویایی و نشاط در نهادینه کردن شاخص‌های تربیتی در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه پذیرش مسئولیت‌پذیری در آینده برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی یاوران ولایت است.

وی با بیان اینکه راهبرد و شعار دوره آموزشی یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی همچون سال‌های گذشته «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» است، گفت: دوره آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و تربیتی یاوران ولایت با هدف کادرسازی و جانشین‌پروری برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تحقق و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

امیدی ساکت با بیان اینکه این طرح همه ساله در دستور کار بسیج دانش‌آموزی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از اهداف دیگر برگزاری دوره یاوران ولایت دانش‌آموزی بالا بردن توانمندی مدیریتی دانش‌آموزان است تا بتوانیم دانش‌آموزان را برای داشتن نقش موثر در آینده هویتی مملکت آماده و حس مسئولیت‌پذیری را در آن‌ها ایجاد و تقویت کنیم.

وی در تبیین اهمیت و اثربخشی دوره آموزشی یاوران ولایت یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری طرح ولایت جزو کار‌های مهم و بنیادی است که به صورت بالقوه تمام بسیج است و تمام اقشار بسیج به نوعی منشعب از بسیج دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار