با تمرکز بر اصلاح قوانین اقدامات خیرین؛

دومین نشست مشترک مجمع خیرین کشور با جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد

یکصد و نود و ششمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور در دفتر فرماندار تهران و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۱۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج: در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، نایب‌رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور ضمن تبریک ایام و خیرمقدم به نمایندگان مجلس، اشاراتی به وضعیت کنونی کشور و مشکلات مردم کرد و گفت: شایسته چنین مردمی این نیست که در زیر فشار اقتصادی له شوند و هر روز با افزایش قیمت‌ها مواجه باشند.

وی اظهار امیدواری کرد، دولت آقای دکتر رییسی بتواند با پشتوانه مجلس همسو، موانع و مشکلات تلنبار شده مردم را مرتفع نماید. وی افزود: امیدوارم در تعامل و همکاری مجلس و مجمع خیرین کشور موانع اجرایی اقدامات خیرین برطرف شود که اگر چنین شود نفعش به مردم خواهد رسید.

سپس مجتبی رحماندوست، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان این‌که تجربه نشان‌ می‌دهد که فراکسیونی در مجلس موفق‌تر است که هیات رییسه فعالی داشته باشد، پیشنهاداتی را برای رونق کارهای خیر در کشور مطرح کرد.

در ادامه جلسه هر یک از حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد و ظرفیت‌های فراکسیون خیرین بیان کردند.

احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس:امر خیر فعالیت خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و بحران‌ها در کشور نمونه خوبی از حکمرانی است که از پایین به بالا شکل می‌گیرد. البته کار خیر ریشه در سنت دیرینه ما دارد، اما امروزه اشکال نوین آن هم دیده می‌شود.محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:پیشنهاد می‌کنم در بحث مالیات‌ها به صورت ویژه بر روی مالیات انجام کارهای خیر ورود کنیم. چرا باید کسی که بیمارستان می‌سازد و به دولت اهدا می‌کند، مالیات هزینه‌های احداث بیمارستان را هم بدهد. همچنین به سمت تدوین قوانینی برویم که دولت موظف شود برابر آورده خیرین در پروژه‌هایی که به دست خیرین احداث می‌شود بودجه اختصاص دهد. سرآخر هم یادمان باشد که تشویق و ترغیب کار خیر و خیرین به کارهای خیر ضریب می‌دهد.

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل و زهک، هیرمند، نیمروز و هاموندوستان گفت: ما در مجمع خیرین کشور در حوزه‌های مختلف کار خیر دارای تجربه هستند و باید از این پتانسیل به نحو مطلوب استفاده شود.

او افزود: همچنین باید آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت کارها را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و البرز و آبیک اظهار داشت:در بحث سالمندی و رفع اسیب‌های آن باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

وی گفت: تسلط بر اپلیکیشن‌های فضای مجازی باعث می‌شود تا در زمانی کم و بودجه و هزینه پایین به نتایج مطلوب و با کیفیت برسیم.دنیا سال‌هاست که بر روی پزشکی از راه دور و هوم کر(مراقبت از بیماران در منزل) کار می‌کند که می‌تواند مبنای کار ما باشد.

در ادانه محمدعلی محسنی بندپی، نماینده حوزه انتخابیه نوشهر گفت:فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس تشکیل شده است و من مسئول آن هستم. در این فراکسیون منحصرا در خصوص مراقبت از سالمندان در منزل و بیمه خدمات درمانی و سلامت سالمندان کار می‌کنیم.

نرخ سالمندان ما در حال حاضر بین ۸ تا ۹ درصد است که در سال ۱۴۳۰ این عدد به ۲۰ تا ۳۰ درصد کل جمعیت می‌رسد و ما باید از هم‌اکنون به فکر این بحران باشیم.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران و رییس هیات مدیره مجمع خیرین تهران:به نظرم این سطح از استقبال نمایندگان مجلس از تشکیل فراکسیون خیرین قابل توجه است و این نشان می‌دهد که مجلسیان دغدغه‌های به حق خیرین را جدی گرفته‌اند.

او اضافع کرد: من پیشنهاد می‌کنم نمایندگان محترم، مشاورینی را از خیرین برگزینند تا از تجربیات آنها استفاده شود و اقدامات خیر در کشور نهادینه شود.

سپس مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار داشت:تشکیل فراکسیون خیرین با ۵۰ امضا به هیات رییسه مجلس تحویل داده شده است.

اقدامات خیرین و نیکوکاران در بیشتر کشورهای دنیا تعریف شده و برای آن‌ها مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

در کشور ما هم قوانین حوزه خیرین نیاز به بازبینی و ساماندهی مجدد دارد و این کار باید در دستور کار فراکسیون خیرین قرار گیرد.

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان تصریح کرد :همه تکیه ما بر مردم است. اما باید حواسمان هم به مردم باشد.مردم الان با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند. معادلات زندگی مردم به هم ریخته است.
وی ادامه داد: همه این موارد حساسیت کار این روزهای ما را بیشتر می‌کند.

در دنباله این‌نشست،رمضانعلی سنگدوینی، نماینده حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا خاطر نشان کرد :اعداد و ارقام کمک‌های شما خیرین بسیار بزرگ است. باید دست و بازوی شما خیرین را ببوسیم و به این بوسه افتخار کنیم.

او پیشنهاد داد،به خاطر حفظ پیوستگی و انسجام جلسات فراکسیون خیرین، کلیه جلسات با حضور نمایندگانی از مجمع خیرین کشور تشکیل شود.

سیدعلی یزدی‌خواه، دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت :من از همه اعضای محترم این مجمع می‌خواهم مشکلات را بگویند و انتقال دهند تا ما در مجلس بتوانیم برای حل آن‌ها، قوانین را اصلاح کنیم.

محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش: ما باید به درستی از مدل‌های مختلف کار خیر که توسط دیگران تجربه شده است، استفاده کنیم. باید ببینیم که به چه مصوباتی نیاز داریم و همه تمرکزمان را بر روی آن‌ها بگذاریم.

در ادامه جلسه محمد نادری نماینده مردم تهران پیشنهاد کرد با توجه به شایستگی‌های آقای سنگدوینی، او را کاندیدای ریاست فراکسیون خیرین مجلس نماییم که با تایید و موافقت حاضران مواجه شد و مقرر شد در نشست آتی فراکسیون در مجلس این پیشنهاد به رای گذاشته شود.

در پایان این جلسه علی روحی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور که حضوری جدی در رفع آسیب‌های اجتماعی دارد، و در روز عید غدیر ۲۱ زوج کم‌برخوردار را به خانه بخت فرستاد پیشنهاد کرد، هر یک اعضای فراکسیون خیرین از استان‌های متبوع خود سه زوج عروس و داماد کم‌برخوردار را معرفی نمایند تا بعد از ماه‌های محرم و صفر در یک روز برای همه آن‌ها جشن پیوند برگزار کند و به همراه جهیزیه به خانه بخت بفرستد.

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار