هشدار رئیس مجمع خیرین کشور،در مورد بحران سالمندی/پدیده پیری تا دو دهه دیگر، ایران را دربر میگیرد

رئیس هیات مجمع خیرین کشور گفت:بحران سالمندی در سال‌های نه‌چندان دور گریبانگیر مسئولان اجرایی کشور و مردم خواهد شد و باید از هم‌اکنون با برنامه ریزیهای مطلوب، به فکر علاج این مشکل باشیم.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۱۳
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

هشدار رئیس مجمع خیرین کشور،در مورد بحران سالمندی/پدیده پیری تا دو دهه دیگر، ایران را دربر میگیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج: حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، در نشست امروز خود با جمعی از نمایندگان مجلس که در سالن فرمانداری تهران برگزار شد، با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت‌های خیرین و مجمع خیرین کشور خاطر نشان کرد: اسفندماه سال گذشته طرحی با امضای ۲۸ نماینده مجلس به صحن علنی تحت عنوان طرح «تشویق حمایت از خیرین» ارائه شد و براساس ماده ۱ این طرح، مقرر شده است که مجمع خیرین تشکیل شود.

وی در ادامه مطلب خود افزود:مجمع خیرین کشور سال‌هاست با همان اهداف و وظایف تشکیل شده است و به عنوان نماینده خیریه‌های سراسر کشور عضو شورای اجتماعی کشور است و همچنین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت دارد.

بور بور تصریح کرد: این طرح در بند‌های بعدی مواردی را مطرح کرده است که می‌تواند پخته‌تر و کارشناسی‌تر باشد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین اظهار داشت: توقع ما از فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی این است، که دغدغه‌های به‌حق خیرین را در مجلس پیگیری کنند و این کار با نشست‌های متناوب و منظم هفتگی یا ماهانه این فراکسیون شدنی خواهد بود.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه به بحران سالمندی که در سال‌های نه‌چندان دور گریبانگیر مسئولان اجرایی کشور و مردم خواهد شد اشاره کرد و گفت: علاج واقعه را باید پیش از وقوع کنیم و در حالی که کشور‌های دیگر از حالا برای یکصد سال بعد برنامه‌ریزی می‌کنند، ما حداقل باید برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده که مهمترین مسئله‌اش بحران سالمندی است، برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه، بحث مدیریت زمان را مطرح کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند پشتوانه‌های حقوقی و قانونی است، که شما نمایندگان می‌توانید این مهم را در مجلس انجام دهید.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار