خبرهای داغ:

کار آفرینی کلید ایجاد اشتغال و یک مکانیزم اساسی در توسعه اقتصادی هر شهر است

شاهرود_آیین افتتاح دفتر سرمایه گذاری، کارآفرینی، جذب ایده و مشارکت های مردمی شهرداری شاهرود برگزار و از کارآفرینان برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۷۵۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
کار آفرینی کلید ایجاد اشتغال و یک مکانیزم اساسی در توسعه اقتصادی هر شهر استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آئین افتتاح دفتر سرمایه گذاری، کارآفرینی، جذب ایده و مشارکت‌های مردمی شهرداری شاهرود با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و شهری و خانواده بزرگ کارآفرینان کشوری و شاهرودی در شهرداری این شهر برگزار شد.
بهترین راه برای جذب سرمایه‌گذار، استفاده از ایده شهروندان است
علیرضا حاجی محمد علی شهردار شاهرود در این مراسم با بیان اینکه بهترین راه برای جذب سرمایه گذاری استفاده از ایده‌های خلاقانه شهروندان است، گفت:شهر‌های خلاق بعنوان رویکردی جدید در توسعه شهر‌ها مطرح شده است، در واقع شهر‌های خلاق توجه ویژه به مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های موجود در شهر‌ها دارندخلاقیت در شهر‌ها وابستگی شدیدی به ظرفیت‌ها درونی شهر‌ها دارد و تنها به نیاز‌های شهروندان توجه نمی‌کند بلکه بدنبال فرصت‌های جدید و ایده پردازی‌های جدید است.
وی ضمن بیان این مطلب که این ظرفیت‌های درونی شهر‌ها زمانی از حالت باالقوه خود خارج می‌شوند که شهروندان نیز قابلیت خلاق بودن و ایده پردازی داشته باشند، افزود: در شهر‌های خلاق کارآفرینان شهری نقش بسیار موثری را بازی می‌کنند و بعنوان محرک‌های توسعه و سرمایه‌های اجتماعی در شهر عمل می‌نمایند.
برای حل معضل اشتغال باید به تولید اندیشید
حسن اشرفی مشاور سرمایه گذاری و اشتغال شهردار شاهرود نیز با بیان این مطلب که این دفتر آغاز ستاد توانمندی سازی اقتصادی شهرستان شاهرود است، ابراز داشت: توانمند سازی، جامعه پذیری، اشتغالزایی در قیاس مناطق شهری راهبرد توان زایی فردی و اجتماعی است.
با جدیت زمینه ایجاد اشتغال و پویایی را در جامعه ایجاد خواهیم کرد
کار آفرینی کلید ایجاد اشتغال و یک مکانیزم اساسی در توسعه اقتصادی هر شهر استعباسی معاونت بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز با بیان این مطلب که علت وجود بسیاری از معضلات و مشکلات هر شهر را می‌توان در ساختار‌های آن جست جو کرد و چنانچه از طریق برنامه‌های هدف‌دار اصلاحاتی انجام نشود، نمی‌توان انتظار داشت مسائل مرتبط با حوزه شهر رفع شود، افزود: اقتصاد شهری به عنوان رکن اساسی حیات یک شهر و عاملی برای پویایی آن از مهم‌ترین ارکان یک شهر محسوب می‌شود که ارتباط تنگاتنگی با نوع ساختار‌های شهری و نهاد‌های حاکم بر آن دارد.
وی ضمن بیان این مطلب که پویایی اقتصاد یک شهر تنها با بازنگری در طرح‌های شهری یا ارائه لوایحی در خصوص درآمد‌های شهر ممکن نمی‌شود، ابراز داشت:نیاز است اقتصاد دانش بنیان یا اقتصاد پسا صنعتی و تعهد مسئولانی، چون شهردار شاهرود در شهر توسعه و رشد پیدا کند تا بتوانیم در این راه گام‌های بلندی را برداریم.
کار آفرینی کلید ایجاد اشتغال و یک مکانیزم اساسی در توسعه اقتصادی هر شهر است
سید حسن شاهچراغ مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این مراسم با بیان این مطلب یکی از ابزار‌های مهم برای برنامه ریزی و رسیدن به توسعه جوامع، کارآفرینی است که امروزه با توجه به مشکلات موجود در این حوزه، توجه و تأکید بر کارآفرینی، اهمیت زیادی دارد، افزود: کارآفرینی می‌تواند با خلق فرصت‌های جدید اشتغال و درآمد، نقش مؤثری در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی روستا‌ها داشته باشد.
کار آفرینی کلید ایجاد اشتغال و یک مکانیزم اساسی در توسعه اقتصادی هر شهر استوی ضمن بیان این مطلب که کارآفرینی کلید ایجاد اشتغال، رفع مشکل بیکاری و توسعه اقتصادی جامعه است و باید در سیاست‌های راهبردی حوزه رونق تولید به این مولفه توجه بیشتری شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه عزت واستقلال هر کشور با تولید و خود کفایی فراهم می‌شود بنابراین راه رسیدن به بی نیازی و استقلال از تولید می‌گذرد به همین دلیل نیز باید تولید کننده مورد حمایت و توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم، از کارآفرینان شاهرودی با حضور شهردار شاهرود، پدر صنعت صنایع غدایی ایران صدیق زاده، معاونت بنیاد تعاون زندانیان کشور، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان، مسئولان شهرستانی و شهری تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها