جشن غدیر در پایگاه ام البنین حوزه زینبیه ناحیه مرکزی یزد

به همت "عسکری" فرمانده پایگاه ام البنین حوزه زینبیه ناحیه مرکزی جشن غدیر با سخنرانی "غالبی" و مدیحه سرای "سفالی"در مسجد ابوالفضل بلوار آزادگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۸۲۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:"غالبی"با اشاره به عظمت روز غدیر گفت: امام هشتم (ع) فرمود: والله اگر مردم عظمت عید غدیر را درک می‌کردند، ملائکه روزی ده بار با آن‌ها مصافحه می‌کردند در طول سال بهترین ایامی که خداوند عفو عمومی داده و انسان را از آتش جهنم آزاد می‌کند مربوط به ایام شب قدر و ماه رمضان است. امام هشتم (ع) فرمود::خدا به برکت روز غدیر دو برابر ماه رمضان، عید فطر و جمعه بندگان خود را از آتش جهنم آزاد می‌کند.
"غالبی" در رابطه با عیدی دادن در روز غدیر گفت: هیچ سند و مدرکی پیدا نشده که افراد سید باید عیدی بدهند، همه‌ی افراد از زن و مرد و بزرگ و کوچک باید عیدی بدهند.
وی در ادامه تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که پیامبر (ص) فقط در غدیرخم حضرت علی (ع) را معرفی کردند. این اشتباه بزرگی است. پیامبر (ص) از ابتدای مبعوث شدن تا پایان عمر خود زباناً، قولاً و عملاً در خصوص جانشینی خود حرف زدند. یکی از موارد مهم آن عید غدیر بوده است.
وی ادامه داد: روز اولی که پیامبر (ص) مبعوث شدند اقوام خود را جمع کردند و فرمودند: اولین کسی که به من ایمان بیاورد جانشین من خواهد بود. اولین کسی که ایمان آورد امیرالمومنین (ع) بود. پیامبر اسلام در جای جای زندگی خود و در هر مناسبتی می‌فرمودند که علی (ع) جانشین من است. این مطلب کراراً در روایات شیعه و سنی آمده است. تعبیری که پیامبر ما در خطبه‌ی غدیر بیان کردند این است که علی (ع) از همه‌ی شما بیشتر من را یاری کرده است امیرالمومنین (ع) تجسم همه‌ی خوبی‌ها، مظهر آیات و صفات، جان و باطن پیامبر است.
و در پایان مراسم جشن به دخترانی که سوره آیت الکرسی را حفظ کرده بودند جوایزی اهدا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار