خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

کلیه شهرستان های استان قزوین، قرمز کرونایی شد/جوانان مراقب باشند

دکتر نامدار گفت: در استان قزوین کلیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز رنگ بندی قرار دارند و سیر رنگ بندی به سمت شمال و شمال غرب کشور رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۳۵۹۵۳۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار، محمد قاسمی دادستان قزوین و دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مسوولان دستگاه های استان در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه با اشاره به شرایط خاص استان بیان کرد: در استان قزوین کلیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز رنگ بندی قرار دارند و سیر رنگ بندی به سمت شمال و شمال غرب کشور رو به افزایش است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد پذیرش های جدید به عدد صد رسیده و روزانه بیش از صد بیمار در بیمارستان های استان بستری می شوند.

دکتر نامدار اظهار کرد: علیرغم اجرای اقدامات لازم در بیمارستان ها، متاسفانه نوع موتاسیون دلتا جوانان را بیشتر مبتلا و بستری کرده و در روزهای اخیر علیرغم درمان های کامل، متاسفانه مبتلایان جوان را بدون هیچ بیماری زمینه ای از دست دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود جا در اکثر استان های همجوار به ویژه پایتخت و استان البرز، تعدادی از بستری های ما از این استان ها هستند و این مسأله نگران کننده است.

وی با اشاره به آمار فوتی ها و مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ فوتی جزو آمار استان است که دو نفر از شهرستان قزوین و یک نفر از شهرستان البرز است. در حال حاضر ۱۰۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ۲۵ بیمار بدحال، در بیمارستان های استان بستری هستند و بیمار منتظر استفاده از بخش مراقبت های ویژه نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه عنوان کرد: ۵۲۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند. ۱۸۵۸ تست مثبت قطعی در استان شناسایی شده اند. رشد پذیرش بیماران جدید فعلا در حال افزایش است و سرعت افزایش این موج همه را غافلگیر کرده است.

وی افزود: هیچ نشانه ای از کاهش شیب یا ثابت شدن موارد بیماری دیده نمی شود و تا هفته آینده شرایط افزایشی خواهد بود. تست های انجام شده به ۲۸۰ هزار تست رسیده که بیش از ۶۰ درصد تست ها مثبت است.

دکتر نامدار اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی به سمت واکسیناسیون و رهگیری های ویژه در حرکت است و از تلاش سپاه و بسیج و هلال احمر و ارتش به دلیل خدمات رسانی در مراکز واکسیناسیون کمال تشکر را داریم که همراه دانشگاه علوم پزشکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد واکسن افراد بالای ۷۰ سال شده و در افراد ۶۰ تا ۶۵ سال این عدد به ۵۳ درصد رسیده است. آنچه مدنظر است اجرای سند ملی واکسیناسیون حداقل در هر گروه به بالای هفتاد درصد برسانیم و برای بهبود شرایط هماهنگی شده تا طی چند روز آینده رنج سنی تا ۵۸ سال را واکسینه نماییم.

وی اضافه کرد: امروز ۷ هزار نفر در سامانه پیامکی فراخوان شده اند و شرایط شهرستان ها در واکسیناسیون بسیار خوب است. در سند ملی قطعا بعد از واکسیناسیون افراد ۶۸ ساله به سمت واکسینه کردن مشاغل تجمعی پیش می رویم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها