ســـــعید زعــــفری هشــــجین

مــــوج پنـــجم کرونا به شــــمالغــــرب کـــشور رســــیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و گفت: در شبانه روز گذشته ۵۴ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۲۱
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

مــــوج پنـــجم کرونا به شــــمالغــــرب کـــشور رســــیده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  دکتر شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیتویروس کرونا در استان پرداخت و با بیان اینکهموج پنجم کرونا به شمالغرب کشور از جمله استان اردبیل رسیده است، گفت: طی روزهای آینده احتمالا تمام استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۵۴ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند  و با این تعداد هم اکنون تعداد بستری‌ها به ۳۵۱ نفر رسیده است .

حبیب زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۴ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شده‌اند ، اضافه کرد: ۶۲ نفر از بیماران کووید.۱۹ در بخش‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

حبیب زاده افزود: شمار بیماران بستری و سرپایی کووید.۱۹ در سطح استان به شدت در حال افزایش است و با توجه به شدت چرخه شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، حداقل ۹۰ درصد مردم، باید معتقد و عامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای توقف این فرایند باشند و این در حالی است که تنها ۴۰درصد مردم  ماسک می‌زنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اردبیل با بیان این که سرعت سرایت پذیری ویروس دلتا، بیشتر بوده و می‌تواند تمام اعضای خانواده را به سرعت درگیر کند، افزود: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎کند.

وی افزود: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به رنگ بندی کرونا نیز اشاره کرد و گفت:از امروز شهرستان‌های گرمی مغان ، مشگین شهر و خلخال هم در وضعیت قرمز قرار گرفتند، ضمن اینکه شهرستان‌های  پارس‌آباد و اصلاندوز  در وضعیت نارنجی و  شهرستان‌های نمین ،نیر ، سرعین، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار