در 20 روز اخیر بین 20 تا 30 درصد متوفیان ما زیر 50 سال بوده اند

زاهدان/مهدی کوچکزایی گفت: گروه های جهادی طلاب از فروردین ماه سال گذشته با پشتیبانی سپاه و بسیج سازندگی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در حوزه تغسیل و تدفین بیماران فوت شده کرونایی ایفای نقش می کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۱۹۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، بیش از یک سال و نیم از زمان شیوع کرونا وجهش های مختلف آن می‌گذرد، از اوایل تیرماه جاری نیز با شدت گرفتن موج کرونا در سیستان و بلوچستان به تناسب شاهد افزایش تعداد متوفیان هستیم.

علاوه بر بیمارستانها و مراکز بهداشت و درمان که ممکن است با کمبودهایی مواجه باشند، این روزها گروه‌هایی که در زمینه غسل و تدفین اموات کرونایی فعالیت می کنند نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

مسئول گروه جهادی  تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: خیران با کمکهای خود مرهمی برای خانواده های داغدار بیماران کرونایی باشند.

وی افزود: گروه های جهادی طلاب از فروردین ماه سال گذشته با پشتیبانی سپاه و بسیج سازندگی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در حوزه تغسیل و تدفین بیماران فوت شده کرونایی ایفای نقش می کنند.

کوچکزایی ادامه داد: شهرداری در اوایل شیوع ویروس کرونا غسالخانه جدیدی در بهشت محمد رسول الله(ص) برای غسل بیماران کرونایی احداث کرد و یک سری امکانات و تجهیزات نیز از طریق سپاه برای ما ارسال شد تا بتوانیم مرهمی برای خانواده های داغدار باشیم و درد آنها را کم کنیم.

مسئول بسیج طلاب وروحانیون ناحیه ویژه سپاه زاهدان بیان کرد: با توجه به دغدغه ای که خانواده‌های متوفیان کرونایی در بحث احکام شرعی اموات داشتند و چندین فوتی نیز در اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا بدون انجام احکام شرعی دفن شده بودند، گروه های جهادی طلاب به این بخش ورود پیدا کرده و تا به امروز در بخش تغسیل و تدفین متوفیان فعال بوده اند.

مسئول تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی زاهدان تصریح کرد: از اول تیرماه، بحرانی در سیستان و بلوچستان شروع و آمار متوفیان افزایش یافت و در راستای کمک به امر تغسیل و تدفین برخی از هیئتی ها و پاسداران به این موضوع ورود کرده و در کنار ما به فعالیت می پردازند منتهی با توجه به گستردگی کار و بحرانی که در استان وجود دارد معمولا نیاز به اقلام اقلام پزشکی و خدماتی برای ایمنی فعالان این بخش داریم.

  این اضافه کرد: یکسری اقلام مورد نیاز را برخی از نهادهای انقلابی به مثل بسیج، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سپاه پاسداران و برخی از خیرین در اختیار ما قرار داده اند اما این میزان کفایت نمی کند.

وی تاکید کرد: با توجه به این بحران، یک عده از این جریان سوء درحال سوء استفاده کردن هستند که نمونه آن در بحث کفن و دفن و گرانفروشی اقلام مورد نیاز متوفیان است که این مسائل بر درد خانواده ها می افزاید، ما در حال حاضر نیازمند گان پزشکی ضد آب، لوازم کفن و دفن مثل کفن، پنبه، شامپو و لیف و حتی پرداخت هزینه قبور هستیم.

کوچکزایی گفت: خانواده هایی هستند که واقعا مستمند بوده و مشکلات دارند و نمی‌توانند این هزینه ها را پرداخت کنند و امیدواریم خیرین در این زمینه ورود جدی داشته باشند و خانواده های داغدار را یاری رسانند.

وی ادامه داد: ایاب و ذهاب نیروها یکی دیگر از مشکلات است که امیدواریم خیرین و دستگاه های انقلابی در این خصوص نیز یاری گر ما باشند و بخشی از خستگی ما را کم کنند.

 وی افزود: در 20 روز اخیر بین 20 تا 30 درصد متوفیان ما زیر 50 سال بوده اند و این موضوع بر خستگی ما افزوده است، مردم ساکن در جامعه خصوصا برادران و خواهران اهل سنت را به رعایت پروتکلهای بهداشتی دعوت می کنند و همه باید به این وافعیت پی ببرند که کرونا وجود دارد و در این جریان نیاز است تا بزرگان و سران طوایف ورود جدی داشته و یاری گر ما باشند.

وی ادامه داد: از تمام نهادها، ارگانها، گروه های جهادی و خیرینی که در ایام شیوع کرونا یاری گر ما در بخش های مختلف بوده اند تقدیر و تشکر می کنم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار