خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان:

شهدای بسیاری برای حفظ عفاف و حجاب جان خود را تقدیم کرده‌اند/وظیفه امروز ما صیانت از عفاف و حجاب است

همدان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: عفاف و حجاب به سادگی به دست نیامده که ساده از آن بگذریم و برای حفظ آن شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کرده‌اند و وظیفه امروز ما صیانت از عفاف و حجاب است.
کد خبر: ۹۳۵۷۸۲۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

شهدای بسیاری برای حفظ عفاف و حجاب جان خود را تقدیم کرده‌اند/وظیفه امروز ما صیانت از عفاف و حجاب استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در مراسم تقدیر از بانوان کار و تولید که به همت بسیج کارگری و کارخانجات همدان در اداره کل تعاون برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه اول ذی حجه و هفته عفاف و حجاب با بیان اینکه در راه حجاب و عفاف حدود ۵ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم، اظهار داشت: این شهدا در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مشهد مقدس به دستور رضا شاه کشته شدند.

وی با بیان اینکه خیزش مردم در جریان این واقعه، در اعتراض به اجباری شدن بر سر نهادن کلاه شاپو و برداشتن چادر و روسری توسط حکومت مرکزی رخ داد، گفت: 21 تیر ماه سالروز قیام علیه کشف حجاب رضاخان با عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که مزدوران رضاخان مردم بی‌گناه را به جرم دفاع از عفاف و حجاب به گلوله بستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه به گفته شاهدان ۵۶ کامیون در آن روز کُشته‌ها را جابجا کردند، ابراز داشت: عفاف و حجاب به سادگی به دست نیامده که ساده از آن بگذریم و برای حفظ آن شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کرده‌اند و وظیفه امروز ما صیانت از عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به ایام دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا در وصیت نامه خود به حفظ حجاب توصیه کرده‌اند، خطاب به حاضرین گفت: با اعتقاد قلبی حجاب خود را حفظ کنید؛ یک بسیجی در هر کجا که باشد باید به این باور داشته و دیگران را هم ارشاد کند.

فاضلیان با بیان اینکه حجاب یک قانون فطری، طبیعی، ذاتی و عمومی است، افزود: همه چیز در دنیا پوشش دارد برای همه چیزهای گرانبهای خود حصار در نظر می‌گیریم حجاب برای همه به مانند حفاظت از گوهر وجودی انسان است.

وی با بیان اینکه زن به مثابه گل است و اگر گل را در معرض دید قرار بگیرد به دست هر بیگانه‌ای پر پر خواهد شد، خاطرنشان کرد: زن بی‌حجاب در چشم مردم است و زن با حجاب در قلب مردم جای دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه عفاف و پوشش فقط مختص به بانوان نیست، گفت: مردان نیز باید عفاف و حجاب را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: امروز افرادی که به اسم دین خیانت می‌کنند از رضاخان هم بدتر هستند چراکه این افراد از نام دین سواستفاده می‌کنند.

فاضلیان در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: در حال حاضر همه به گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها اعتراض داریم باید برای رفع این مشکلات همه مسئولین ورود کرده و به وضعیت معیشت مردم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات