خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین؛

ایجاد ۷۲۴ نفر اشتغال بیش از تعهد از سوی بهزیستی استان

وارثی گفت: در حوزه اشتغال با توجه به اینکه تعهد ما ۷۱۰ نفر اشتغال بود اما توانستیم برای ۷۲۴ نفر اشتغال ایجاد نماییم این در حالیست که ما متولی و‌ مسوول اشتغال نیستیم.
کد خبر: ۹۳۵۷۷۷۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به بحث غربالگری از سوی اداره کل بهزیستی استان بیان کرد: در حوزه غربالگری در سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر تحت پوشش سنجش تنبلی چشم قرار گرفتند همچنین با شش مرکز مشاوره ۱۱۰۰ زوج مورد آزمایش ژنتیک قرار گرفتند و ۱۲ هزار کودک شامل طرح سنجش و پیشگیری کم شنوایی و ناشنوایی شدند.

وی گفت: در سامانه تصمیم ۲ هزار و ۹۹۴ نفر از دستگاه قضا جهت مشاوره در زمینه طلاق توافقی به ما معرفی شدند که این امر منجر به سازش بیست درصدی زوجین شد.

وارثی اظهار کرد: بیش از ۲۵ هزار معلول در سطح استان شناسایی شدند و ۲۳ هزار و ۳۲۵ نفر مستمری بگیر تحت پوشش ما هستند در حالی که در سال ۹۵ حدود ۵ هزار نفر مشمول دریافت مستمری از سوی بهزیستی استان بودند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه معلولین به صورت شبانه روزی در نگهداری سالمند، معلولین ذهنی، جسمی حرکتی و بیماران روان، ۱۲۲۰ نفر خدمات تخصصی روانشناسی، پزشکی و پرستاری دریافت می کنند و ۲۶ مرکز به صورت خصوصی به معلولین در حال ارایه خدمات هستند و ۲۵۰ نفر در داخل منزل خدمت دریافت می کنند.

وی افزود: یارانه مراکز نگهداری به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که از این ماه اجرا شده است و ۵۳ مرکز مثبت زندگی برای تسهیل به جامعه هدف در استان وجود دارد.

وارثی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ فرزند بی سرپرست، خانواده دار شدند و حدود ۷۰۰ خانواده پشت نوبت برای پذیرش فرزند در استان وجود دارد و حدود ۷۲ نفر از فرزندان این سازمان که در مراکز این سازمان نگهداری می شدند، ترخیص شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: مهاد کودک که تحت پوشش و مدیریت بهزیستی استان بودند بزودی به آموزش و پرورش واگذار می شود. ۱۲۹ مرکز اورژانس اجتماعی و ده مرکز شبانه روزی نگهداری دختران، از مراکز تحت پوشش این اداره کل است.

وی با اشاره به فعالیت های اشتغالزایی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در حوزه اشتغال با توجه به اینکه تعهد ما ۷۱۰ نفر اشتغال بود اما توانستیم برای ۷۲۴ نفر اشتغال ایجاد نماییم این در حالیست که ما متولی و‌ مسوول اشتغال نیستیم بلکه تسهیلگری برای اشتغال جامعه هدف وظیفه ما می باشد و در همین راستا تفاهم نامه هایی با صنعت و معدن استان و جهادکشاورزی استان برای اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه بیان کرد: در حوزه مسکن سهم استان ۴ هزار واحد مسکونی بوده که ۳ هزار و ۲۴۵ واحد تاکنون واگذار شده و سال گذشته مقرر شد ۱۱۸۰ واحد نیز تا پایان سالجاری واگذار شود که ۶۶ واحد در هفته بهزیستی واگذار خواهد شد.

وارثی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های خدماتی و نقدی و غیرنقدی از سوی مردم جذب کردیم که در مراکز دولتی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در مراکز غیر دولتی ۶ میلیارد و صد میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری حائز رتبه برتر در سطح کشور بودیم و در حوزه توانبخشی معلولین جزو پنج استان برتر هستیم، در پذیرش و خدمت رسانی به موقع بر حسب بضاعت رتبه برتر و نیز رتبه سوم کشور در حوزه روابط‌عمومی ها را کسب کردیم.

گفتنی است؛ بیش از ۲۵ هزار معلول در سطح استان شناسایی شدند که ۲۳ هزار و ۳۲۵ نفر مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها