خبرهای داغ:

برگزاری نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در ملایر

ملایر-نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسندگان و اهالی قلم در شهرتان ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۸۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

برگزاری نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان با همکاری محسن کریمی و مریم زندی، دو تن از نویسندگان و اهالی قلم شهرستان ملایر برگزار و به بحث و تبادل نظر در خصوص ادبیات ژرف و تاثیر گذار کودک و نوجوان پرداخته شد.

محسن کریمی نویسنده، مربی و مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر در این نشست از ادبیات کودک به عنوان ادبیات پایه یاد کرد و از نقش چشمگیر خانواده‌ها در شکل‌گیری کودکان در امر کتابخوانی و پرداختن به ادبیات یاد کرد و در ادامه از آموزش و پرورش به عنوان رکنی دیگر در پرورش قوای فکری کودکان و نوجوانان نام برد.

وی همچنین مشخصه اصلی شعر کودک را تخیل دانست و افزود: تخیل و پرورش خیال در کودکان نقش بسزایی در پیشرفت‌های تمدن بشری داشته و پرداختن و بها دادن به تخیل در زندگی کودکان که توسط والدین و اولیای تربیتی شکل می‌گیرد بسیار مهم و قابل توجه بوده و این عنصر در شعر کودک بسیار پر رنگ است.

مریم زندی از نویسندگان ملایر و مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان نیز در ادامه با اشاره به تیراژ پایین کتاب‌های کودک یادآور شد: وظیفه خانواده‌ها، کتابخانه‌ها و مدارس ترغیب کودکان و نوجوانان به خواندن و در عین حال معرفی کتاب‌های خوب به ایشان است.

وی عنوان کرد: در اصل روزی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان است که در دست هر کودک و نوجوان ایرانی کتاب‌های خوب و درخور باشد که این مهم با توجه به تیراژ پایین کتاب‌های کودک قابل بررسی و توجه است.

زندی همچنین با اشاره به تفاوت ادبیات کودکان و نوجوان از پرداختن به عواطف در ادبیات نوجوان یاد کرد و افزود: نویسنده کوک و نوجوان لازم است که دنیای کودک و نوجوان را بشناسد و به دغدغه‌ها و افکارش به خوبی واقف باشد و اندکی از کودک و نوجوان جلوتر باشد .

وی ابراز داشت: وظیفه یک شاعر و نویسنده کودک نمایش دنیا مثل یک دوربین عکاسی به کودک و نوجوان است، وی باید تجربه‌های خود را همراهی واژگان، عواطف و افکار کودک و درخور سن و سال و فهم وی به ایشان ارائه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار