خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قروین؛

۶۶ واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان واگذار می شود

وارثی گفت: ۶۶ واحد مسکونی با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان در هفته بهزیستی به جامعه هدف واگذار می شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۷۰
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی آغاز شد و در میان یاد و خاطره شهید فیاض بخش و شهید بهشتی بعنوان بنیانگذاران بهزیستی را گرامی می داریم که اتفاقات خوب امروز در این سازمان بهزیستی مرهون خدمات این شهدای گرانقدر است.

وی گفت: شعار امسال هفته بهزیستی، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده می باشد و از ۲۲ تا ۲۸ تیرماه هفته گرامیداشت تاسیس سازمان بهزیستی است و این هفته با بیست عنوان برنامه آغاز می شود که عطرافشانی گلزار شهدای قزوین اولین برنامه، دیدار با امام جمعه قزوین، دیدار با مجمع نمایندگان و ایراد مشکلات جامعه کارکنان بهزیستی و جامعه هدف از برنامه های هفته بهزیستی می باشد.

وارثی اظهار کرد: مانور اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی جامعه خدف، برگزاری نمایشگاه عکس از جامعه بهزیستی، برنامه های بومی و محلی ویژه شهرستان ها، ایجاد تفاهم نامه با هلال احمر استان شامل خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی به جامعه هدف با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان سهم آوری این سازمان، تفاهم نامه با صنعت و معدن جهت اشتغالزایی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: امسال ۲۱ فعالیت و خدمت به خدمات این سازمان اضافه می شود. یکی از قویترین فعالیت های ما تامین مسکن مددجویان تحت پوشش و معلولین است که ۶۶ واحد سهم استان قزوین با اعتبار بیش از ۴ میلیارد در هفته بهزیستی به جامعه هدف واگذار می شود که عمدتا در مهرگان و آبیک می باشد که در بخش روستایی و شهری می باشد. بیش از ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان پروژه های ما در این هفته به بهره برداری می رسد که شامل مرکز روزانه سالمندان همقدم با ظرفیت ۴۰ نفر در قزوین به صورت روزانه با خدمات توانبخشی، خانه کوچک توانبخشی معلولین پسر در شهرستان البرز با ظرفیت ۱۰ نفر، بنیاد خیرساز فرزانگان و انجمن cbr و انجمن اوتیسم در قزوین، دو مرکز مشاوره در البرز و الوند و ایستگاه کاهش آسیب در شهرستان آبیک می باشد.

وی افزود: همچنین ایجاد موبایل ون بالغ بر یک میلیارد تومان با تجهیزات کامل و نیروهای انسانی جهت ارائه خدمات به پاتوق معتادان در سطح شهر، ایجاد مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۰۰ نفر در سگزآباد بویین زهرا و نرجه تاکستان با اعتبار تجهیزاتی ۱۱۰ میلیون تومان، ایجاد دو مرکز مشاوره خانواده با پنجاه میلیون تومان اعتبار در قزوین، واگذاری مرکز نوباوگان شیرخوارگاه آمنه قزوین به خانه نوباوگان با ظرفیت اسمی چهل نفر توسط خیرین، راه اندازی دو گروه همیار در بوئین زهرا و آبیک در راستای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، افتتاح مرکز اجتماعی دختران با اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان، ایجاد مرکز پیش دبستانی رشد توسط خیرین در قزوین از پروژه های در دست بهره برداری در هفته بهزیستی است.

وارثی با اشاره به اینکه امر پیشگیری شامل سه ضلع دولت، مردم و رسانه است اضافه کرد: اگر این سه ضلع در یک سو حرکت نکنند آسیبهای اجتماعی تمام بخش ها را کنترل خواهد کرد. مراکز کاهش آسیب در سطح استان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰، شامل چهار مرکز در قزوین، البرز و آبیک است. ما در استان سرپناه شبانه و شلتر نداشتیم که در حال حاضر سه مرکز در استان ایجاد شد.

این مسوول در ادامه یادآور شد: دادگاه درمان مدار استان در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرد و امروز قوه قضا دولت وزارت کشور و سازمان بهزیستی به طور جدی پیگیر این امر در کشور هستند. تفاوت این دادگاه با سایر خدمات این است که بعد از درمان مکرراً تا شش ماه و یا یکسال فرد را کنترل و مدیریت می کنند. در سطح استان ماده ۱۶ با همکاری سپاه استان در پادگان قدس تا پایان سال ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما وجود ۱۸۰۰ نفر معتاد متجاهر در سطح استان است و ۸۷۸ نفر از طریق دادگاه درمان مدار معتادین متجاهر مراجعین مورد شدند و مکررا در حال کنترل می باشند. یک مرکز اقامتی ویژه بانوان و ۱۴ مرکز اقامتی آقایان در استان فعال است. در سال گذشته ۳ هزار و ۶۴۶ معتاد به صورت شبانه روزی اقامت در مرکز داشتند. این افراد خود معرف بوده اند. در این بین ۸۱ نفر مبتلا به ایدز می باشند که تحت پوشش مستمر سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تیم های سیار اجتماع محور به نقاط آسیب خیز مراجعه می کنند و با استفاده از مداخلات اجتماعی و هم سویی خانواده برای درمان به ویژه اعتیاد همراهی می کنند. ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان فعال است و خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ فضای مراجعه افراد به پایگاه های سلامت محور را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها