مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

سه آفت که انسان را از دایره انسانیت خارج می‌کند

ساری-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: اگر سه آفت تکبیر، طمع، حسادت گریبان گر انسان شود ، فرد را از دایره انسانیت خارج می کند.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۵۳
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در جمع مسئولین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نواحی به بیان آفت‌های اخلاقی در قرآن پرداخت و  با اشاره به تکبر گفت: تکبر هر انسان قدرتمند را زمین گیر می‌کند.

حجت الاسلام تسخیری طمع را یکی دیگراز آفت‌های اخلاقی دانست و افزود:انسان با داشتن طمع نمی‌تواند به آمال و آرزو‌های خود برسد. طمع مانع رسیدن به اهداف می‌شود لذا اگر انسان به صورت موقت به جایی برسد آن را از دست میدهد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه انسان طعمکار، سیرشدنی نیست، اضافه کرد:سومین آفت، حسادت است که در قرآن از آن گفته شد.

به گفته حجت الاسلام تسخیری اگر سه آفت تکبیر، طمع، حسادت گریبان انسان را بگیرد، فرد را از دایره انسانیت خارج می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه هرگناهی ذیل این سه آفت است، خاطرنشان کرد: اگر کسی غیبت، می‌کند و یا تهمت میزند، بخاطر حسادت است. اگر کسی کمک نمی‌کند بخاطر تکبر است.

 حجت الاسلام تسخیری به دعای استعاذه صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در این دعا، چهل و چهار آفت برای انسان شمرده شده است؛ لذا برای هر آفت درمانی است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه ریشه آفت‌ها باعث ضعیف شدن می‌شود، گفت: اگر ریشه انسان ضعیف شد، اعضای آن آسیب پذیر می‌شود.

 حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر اینکه آفت‌های انسان برروی خانواده‌ها و فرزندان اثرمی گذارد، تصریح کرد: خیلی‌ها بخاطر طمع در زندان‌ها بسر می‌برند و این آسیب به فرزندان می‌رسد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به آیه ۸۳ سوره قصص اشاره کرد و گفت: خدا در این آیه گفت که بهشت را برای این دسته از افراد قرار می‌دهیم،   که تکبر نداشته باشند و متواضع باشند.

 حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه جایگاه و پست برای انسان بهشت آور نیست، خاطرنشان کرد: اگر انسان به خاطر پست و جایگاه تکبر کند، برای خود جهنم درست کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در باره تواضع هم اشاره کرد و افزود: هرکسی تواضع برای خدا بکند، خدا بلندش می‌کند. کسی که خدا او را بلند کرد کسی نمیتواند او را زمین بزند؛ و در چشم مردم، ان انسان بزرگ است چرا که خود را در پیش خود ضعیف کرده است.

 حجت الاسلام تسخیری با تصریح بر ارزش تواضع نزد خدا، خاطرنشان کرد: طبق حدیث پیامبر اعظم (ص) کسی که تکبر کند، در نزد مردم کوچک، اما در پیش خود بزرگ است. چنین شخصی حتی  پیش حیواناتی مثل سگ و خوک هم ضعیف است.

 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار