خبرهای داغ:

رمز شکست ناپذیری انقلاب توجه به بیانات رهبری در استکبار ستیزی و امید بخشی است

شاهرود_مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: حسی که مقام معظم رهبری نسبت به استکبار ستیزی و امید بخشی و اتکاء به مردم دارند اگر در تک تک آحاد ما ایجاد شود این جامعه هرگز شکست نخواهد خورد.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۱۷
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رمز شکست ناپذیری انقلاب توجه به بیانات رهبری در استکبار ستیزی و امید بخشی استبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام شیخ الاسلامی با حضور در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بهار شاهرود با رییس، مدیران، سرپرستاران و جمعی از کارکنان دیدار و گفتگو کرد و با اشاره به این نکته که اگر همگی ید واحده باشیم موفقیت‌های زیادی حاصل خواهد شد، اظهار کرد: چنانچه همه افراد یک مجموعه حس مشترکی داشته باشند ما قطعا می‌توانیم به اهداف تعریف شده خود برسیم. وی افزود: اگر نگهبانی که در درب ورودی بیمارستان ایستاده است و آن پرستار و یا آن پزشک، همان حسی را داشته باشد که رییس بیمارستان در خدمت رسانی و حفظ حیثیت مجموعه آن احساس را دارد، قطعا موفق خواهیم بود.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: حسی که مقام معظم رهبری نسبت به استکبار ستیزی و امید بخشی و اتکاء به مردم دارند اگر در تک تک آحاد ما ایجاد شود این جامعه هرگز شکست نخواهد خورد و به سلامت از همه بحران‌ها عبور خواهد کرد.
وی تصریح کرد: همان طور که این حس مشترک در مقابله و مبارزه با همه گیری کرونا در جامعه پزشکی بوجود آمد، لذا می‌بینیم که از همان لحظه اول شروع کرونا کادر درمان قدمی عقب ننشست و یک تنه در مقابل این ویروس منحوس وایستاد و نکته حائز اهمیت این بود که این یکپارچگی جنبه دستوری نداشت بلکه از عمق جان و از سر عشق و علاقه بود و به لطف خدا هنوز هم تداوم دارد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بحران شیوع کرونا در کشور و چگونگی عکس العمل و عملکرد بخش‌های مختلف در برابر این مسئله عنوان کرد: در برابر فشار بیرونی و تحریم‌ها بازار به گونه‌ای رفتار کرد و جامعه پزشکی به شکلی دیگر؛ متاسفانه بعضا در بازار شاهد حرج و مرج و افزایش چند برابری قیمت‌ها و یا احتکار، حتی در اقلام بهداشتی و دارویی بودیم، اما جامعه پزشکی هوشمندانه و وظیفه شناسانه عمل کرد و سرافراز بیرون آمد.
شیخ الاسلامی در اهمیت و جایگاه رشته پزشکی و کادر درمان بیان داشت: هیچ صنفی مهمتر و حساس‌تر در جامعه، از کادر درمان نیست اینکه جوامع بشری از دیر زمان به شغل و حرفه‌ی پزشکی حساس بودند و سوگند نامه بقراط و پند نامه‌ی اهوازی و ... گواه بر این مدعی است و اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید و من احیا‌ها فکانما احیا الناس جمیعا گواه دیگر بر این ادعا است پس قدر و منزلت خود را بشناسید، و بودن خود را در این مسئولیت مغتنم بشمارید و خدا را شاکر باشید که چنین تفضلی به شما نموده است.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در اهمیت این جایگاه افزود: بنا بر نقل روایات و سیره ائمه هدی دست فقیر دست خداست و، چون دست خداست امام علیه السلام هر زمان که صدقه را در دست فقیر می‌گذاشتند آن را پس می‌گرفتند و می‌بوسیدند و می‌بوییدند و دوباره در دست فقیر می‌گذاشتند، وقتی اطرافیان از علت این عمل می‌پرسیدند می‌فرمودند؛ دست فقیر دست خداست و شما دارید صدقه را در دست خدا می‌گذارید، حال شما این صدقه دادن را مقایسه کنید با درمان بیمار، اگر درهمی قوت وعده‌ای این همه اهمیت دارد پس درمان جان بیمار، بی نهایت حائز اهمیت است، دردی که روح و روان آدمی را بهم می‌ریزد، خانواده‌ای را چه بسا فلج می‌کند و خدای ناکرده اگر غفلتی شود و جانی از دست برود زنی بی شوهر، شوهری بی همسر، فرزندی بی پدر می‌شود، کدام مهمتر است؟ صدقه در دست فقیر، که دست او، دست خداست؟ و یا درمان پزشک؟ پس خدا را جدا شاکر باشید، هر مریضی که به مجموعه درمانی شما مراجعه می‌کند بدانید دستی از دستان خداست که بسمت شما دراز شده است و این نوری است که هم ظلمت را می‌زداید و عطری جان فزا را در وجودتان منتشر می‌سازد.
شیخ الاسلامی با تقدیر و تشکر از مسئولین و کارکنان بیمارستان بهار و لزوم توجه به توسعه اظهار داشت: مجموعه ما نیاز به توسعه دارد و هرساختمانی که افتتاح شد می‌بایست ساختمان بعدی کلنگ زنی شود.
وی افزود: در این راستا مردم نیازمند به راهنمایی هستند وخیرین درعرصه سلامت بسیارند و اگر نیاز‌های واقعی به مردم شناسانده شود، هستند افراد خیری که می‌خواهند صالحات و ‍ باقیات از خود بجای بگذارند و مشارکت کنند، لذا همه‌ی شما می‌توانید هدایتگر مردم در این خصوص باشید. خاصه اینکه هیچ چیز مانند سلامتی و درمان در جوامع تاثیر گذار نیست و امور درمانی مرکز ثقل سایر خدمات محسوب می‌شود.
شایان ذکر است در این نشست ابتدا دکتر مجتبی فولادی رییس بیمارستان بهار و دکتر اعظمی ضمن خوش آمدگویی به اختصار درمورد خدمات تخصصی و عمومی، بخش‌های جدید و ظرفیت‌های بیمارستان سخنانی ایراد نمودند.
در پایان نیز تعدادی از متخصصان و مدیران مجموعه نقطه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در راستای توسعه بیمارستان مطرح کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار