خبرگزاری بسیج گزارش می دهد:

هنجارشکنی به بهانه گردشگری ممنوع!/ابتذال و بی بند و باری در کاروانسرای دودهک دلیجان زیر گوش مسئولین

ولنگاری فرهنگی و عدم نظارت و برنامه مناسب برای وضعیت جامعه اسلامی منجر به فاجعه فرهنگی در کاروانسرای دودهک دلیجان شد که می طلبد مسئولین خود را از خواب بیدار کنند.
کد خبر: ۹۳۵۵۷۹۱
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از استان مرکزی؛در شرایطی که همه نخبگان و آحاد مردم تاکید بر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دارند و جامعه همواره مورد هجمه های فرهنگی جریانات نفوذ داخلی و خارجی قرار گرفته است شاهد اتفاق تلخ و ضد فرهنگی 11تیر در کاروانسرای دودهک دلیجان بودیم.

در جایی که مسئولین به ویژه اداره میراث فرهنگی باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد ظاهرا متولیان امر در خواب عمیق بوده و فضا را برای ولنگاری و بی بند و باری آماده کردند تا دستخوش اینگونه اتفاقات هنجار شکن باشد.

صلاحیت و داشتن شرایط برای اداره یک مجموعه تاریخی و فرهنگی یکی از الزامات مدیر و مسئول است که امروز شاهد هستیم بستر فرهنگی و تاریخی ما در اختیار افراد فاقد صلاحیت بوده و مسئولین ارشد استانی باید پاسخگوی اینگونه انتصابات باشند.

این در حالی است که سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی از برکناری و عزل رئیس میراث فرهنگی دلیجان، پلمب محل کاروانسرا با دستور دادستان، تعلیق مجوز و فعالیت کاروانسرا، بازداشت مدیر کاروانسرا توسط دادستان و لغو مجوز شرکت گردشگری اعزام کننده تور گردشگری خبر داد  و گفت: تامین امنیت اخلاقی مردم مهم‌ترین موضوعی است که در دستور کار دستگاه قضا است و در این زمینه با هنجارشکنان تعارف نخواهد کرد.

گفتنی است توجه و تمرکز بیشتر به وضعیت فرهنگی یک مقوله مهم در جامعه اسلامی بوده که نیاز است مسئولین امر در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند که شاهد این گونه اقدامات ضدفرهنگی و ضد اسلامی نباشیم.

11 تیر ماه یک تور گردشگری طی بازدید از کاروانسرای تاریخی دو دهک دلیجان به صورت مختلط با انجام اقدامات هنجارشکنانه  در این محل تاریخی شدند که مورد انتقاد مردم منطقه و به دنبال برخورد دستگاه قضایی قرارگرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات