خبرهای داغ:

حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین/باید دانشگاه جامعه گرا ایجاد کرد

شاهرود_رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اهمیت حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین ابراز کرد: باید دانشگاه‌های ما تبدیل به دانشگاه‌های نسل سوم شود و دانشگاه جامعه گرا داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۵۰
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین/باید دانشگاه جامعه گرا ایجاد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی فاتح در جلسه شورای دانشگاهیان شهرستان شاهرود با موضوع تنظیم برنامه‌های سال ١۴٠٠ دانشگاه‌ها به میزبانی تالار کوثر دانشگاه صنعتی با بیان اینکه اکنون دغدغه مهم معیشت مردم است و اگر ما بخواهیم نقش مهمی را انجام دهیم باید در فضای هم افزایی حرکت کنیم گفت: باید بدانیم چه کاری در کشور در حال انجام است. به عنوان مثال در مورد جهش تولید باید پای صحبت تولید کننده بنشینیم که در خط مقدم این شعار هستند و صحبت‌های ایشان را بشنویم. بسیاری از مؤسسات و سازمان‌ها و بخش‌های اجرایی بدانیم که چه کاری انجام می‌دهند. از امکانات آن‌ها مطلع شویم. باید تیم ارزیابی طرح‌ها را تشکیل دهیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص نحوه انجام تعامل بین دانشگاه و سازمان‌ها و صنعت ابراز کرد: ابتدا باید مشکلی را پیدا کنیم و بعد راه حل را بیابیم و نه اینکه مشکل انتزاعی طرح شود و راه حل هم انتزاعی ارائه شود. همچنین با فراخوان طرح‌ها و ایده‌ها ممکن است طرح‌های خوبی ارائه نشود، چون طرح‌های خوب خریداری می‌شود و رایگان در اختیار قرار نمی‌گیرد.
استاد تمام گروه کنترل دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اهمیت حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین ابراز کرد: باید دانشگاه‌های ما تبدیل به دانشگاه‌های نسل سوم شود و باید دانشگاه جامعه گرا داشته باشیم و باید برای حل معضلات کشور همان مسیری را برویم که دانشگاه‌های بزرگ کشور رفته اند و باید از تجربیات کشور‌های موفق در این زمینه استفاده کنیم..
ارسال نظرات
پر بیننده ها