رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

اعمال محدودیت های سخت در صورت ورود استان مرکزی به پیک پنجم کرونا

جمالیان گفت: تعامل و همکاری برای بازگشایی اصناف و آموزشگاه ها در شرایط نارنجی شهرها به خوبی وجود دارد و لذا نیاز است پروتکل ها با جدیت رعایت شود تا شاهد شرایط سخت نباشیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۹۶
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه مدیریت کرونای استان گفت: آزمون های سراسری در سطح استان با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام شد و حضور میدانی بازرسین دانشگاه و مراکز بهداشت نشان از رعایت دقیق پروتکل ها دارد.

جمالیان اظهار کرد: در طی روزهای گذشته شاهد کاهش بستری ها و البته افزایش سرپایی ها هستیم که کاهش بستری ها نباید ما را نسبت به شرایط غافل کند و لذا نیاز است موضوعات کاملا توسط فرمانداران و مدیران با دقت رصد و بررسی شود.

وی ادامه داد: در ایام بعد از کنکور احتمال مسافرت ها وجود دارد که نیاز است محدودیت هایی اعمال شود و نیروی انتظامی که همواره یار و یاور دانشگاه بوده تمهیداتی در این خصوص بیندیشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در طی روزهایی که به ماه محرم نزدیک می شویم شاهد افزایش برگزاری مراسم عروسی خواهیم بود که لازم است اصناف در این خصوص نظارت های دقیق تری بر تالارهای پذیرایی و رستوران ها اعمال کنند.

وی افزود: تالارهای پذیرایی و اصناف باید این مسئله را متوجه باشند که اگر پروتکل ها با دقت رعایت نشوند و موج پنجم کرونا وارداستان شود قطعا محدودیت های سخت و حساسی اعمال خواهد شد.

جمالیان اضافه کرد: تعامل و همکاری برای بازگشایی اصناف و آموزشگاه ها در شرایط نارنجی شهرها به خوبی وجود دارد و لذا نیاز است پروتکل ها با جدیت رعایت شود تا شاهد شرایط سخت نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: متاسفانه در طی روزهای گذشته شاهد مراسم استقبال از تیم استقلال بودیم که این مراسم با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ نشد و در برخی از اوقات شاهد برگزاری مراسمات سفارشی هستیم که باید جلوی آنها گرفته شود.

وی افزود: فرمانداری ها نباید مجوزهای برنامه و تردد را بدون هماهنگی با دانشگاه و مراکز بهداشت صادر کنند و متاسفانه امروز شاهد یک عادی انگاری در بین مردم هستیم که این نشان از خطر جدی و تهدید بزرگ است که باید جلوی آن گرفته شود.

جمالیان با اشاره به اینکه کسانی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند حتما باید دوز دوم را تزریق کنند چراکه قطعا واکسن آنها مفید نخواهد بود خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطح استان علیرغم وجود واکسن کرونا برای کسانی که دوز دوم را دریافت نکردند بیش از ۸ هزار نفر تاکنون برای تزریق دوز دوم مراجعه نکرده اند که این تعداد رقم قابل توجهی است و باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار