خبرهای داغ:

تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان در استان سمنان امضاء شد

در راستای ایجاد اشتغال و صیانت از زندانیان و خانواده زندانیان تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان و اداره کل زندان‌های استان به امضای مدیران کل این دو دستگاه رسید.
کد خبر: ۹۳۵۳۵۴۷
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: در راستای استفاده از امکانات کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها و در اجرای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده آنان باهدف گسترش همکاری‌های مؤثر فی‌مابین دو دستگاه با حضور مدیران دو دستگاه تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.
سیده فاطمه تقوی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال از طریق ظرفیت هدایت و راهبری شغلی کمیته امداد برای افراد معرفی‌شده از سوی اداره کل زندان‌ها در قالب این تفاهم‌نامه منعقد شده است.
وی ظرفیت اشتغال توسط کمیته امداد را شامل استعداد سنجی، ارائه مشاوره، تدوین برنامه‌ها، آموزش کسب‌وکار (مقدمات- مهارت‌آموزی و پایدارسازی) اعطای تسهیلات و نظارت مستمر بر فرآیند کسب‌وکار شاغلین دانست و اذعان داشت: در همه موارد همه امکانات تسهیلات و ظرفیت‌های سازمان زندان‌ها در اختیار خواهد بود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان و خانواده زندانیان از طریق کمیته امداد استان سمنان و معرفی به بانک قرض‌الحسنه ایران صورت پذیرد.
تقوی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی اشتغال‌زایی در این تفاهم‌نامه و در گام نخستین برای ۱۵۰ خانواده زندانی تحت پو شش انجمن حمایت از زندانیان و ۸۰ نفر از زندانیان آزاده شده تحت پوشش مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار