خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین؛

رتبه سوم استان در استفاده از پابند الکترونیکی/انتقال زندان چوبیندر نیازمند اعتبارات است

حجت الاسلام قدرتی گفت: حدود ۱۳۲ نفر در استان افرادی هستند که از پابند الکترونیکی استفاده می کنند که در کشور رتبه سوم را از این حیث داریم.
کد خبر: ۹۳۵۲۵۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب استان در سالن شهید سلیمانی دادگستری استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این نشست ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و نیز پیروزی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بیان کرد: شاهد حضور حماسی مردم انتخابات امسال جهت انتخاب رئیس جمهور و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا بودیم. از نگاه قرآنی و معارف دینی، سرنوشت هر ملتی بستگی به تغییری دارد که در نگاه و باور و اندیشه آن قوم اتفاق می‌افتد.

وی گفت: در عصر حاضر شاهد هستیم که در بسیاری جوامع صاحبان زر و زور در تلاش برای اثبات این موضوع هستند که حاکم بر سرنوشت جوامع بشری و قبولاندن این موضوع به آنها هستند و این در حالی است که متاسفانه برخی از کشورها نیز باور دارند که توان اعمال هیچ تغییری در مقابل قدرت‌های حاکم با ثروت‌های کذایی و قدرت‌های نظامی را ندارند و حتی گاهی از این موضوع خرسند هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که کسی باور نمی کرد که امام راحل بتواند با قدرت مردمی خود بر رژیم ستمشاهی غالب آید. اما با گذشت ۴ دهه از عمر پربار انقلاب، خدمات خوبی ارائه شد اما نمی توان از مشکلات موجود در دولت ها غافل شد به ویژه در یک دهه اخیر، کشور از حیث اقتصادی و معیشتی دچار خسران شد و نیازمند تغییر و ورود مردم به صحنه بود.

وی افزود: دهه اخیر کشور ما در حوزه های اشتغال، معیشت، تورم و سایر مسایل اجتماعی دچار تنگناهای بزرگی شد که بخش بزرگی از این معضلات قابل دفاع نبود اما با وجود شرایط سخت، مردم در انتخابات ۲۸ خرداد حاضر شده و دلگرمی نظام شدند.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به تبلیغات سو رسانه های غربی که حامیان آنها دولت های اروپایی، منافقین و گروهک ها و غیره بودند تصریح کرد: جریان نفوذ داخلی و دشمنان خارجی با اعلام فراخوان سعی در کمرنگ جلوه دادن انتخابات بودند اما حضور مردم پاسخ محکمی بر ادعای پوشالی آنها بود.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به جریان ساز بودن رسانه ها بعنوان گوش و زبان و چشم جامعه برای حل مشکلات اضافه کرد: رسانه‌‌ها باید از همین امروز تلاش کنند و مطالبات مردمی در حوزه های اقتصادی، معیشتی، اشتغال و غیره را به گوش مسوولان برسانند.

۵۵ زندانی زن در زندان های استان

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا استان در راستای مطالبات مردمی استان گفت: اقدامات خوبی در حوزه های باغستان، پسماند محمدآباد، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی انجام شده است و با پیگیری رسانه ها در کنار دستگاه قضا، تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه با اشاره به تعداد زندانیان زن در استان بیان کرد: سال ۹۶ حدود ۱۵۰ زندانی خانم در استان وجود داشت و امروز این تعداد به ۵۵ زندانی خانم رسیده و این نگاه ویژه به خانواده از سوی دستگاه قضایی استان است.

برای انتقال زندان چوبیندر، مناظر اعتبارات هستیم

مقام ارشد قضایی استان همچنین با اشاره به بحث انتقال زندان چوبیندر عنوان کرد: انتقال زندان چوبیندر از سالها قبل مصوب شده و یک تصمیم کشوری است اما برای جا نمایی آن، مکان های زیادی پیشنهاد شده و در حال حاضر، پیشنهاد قوی، مابین تاکستان و قزوین است که بیشتر مورد توجه می باشد و ما منتظر تخصیص اعتبار هستیم و امیدواریم با ریاست جمهوری ایت اله رئیسی در نگاه مقابله با فساد از سرچشمه فساد، زندان نیاز نباشد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد افرادی که از پابند الکترونیکی استفاده می کنند تصریح کرد: حدود ۱۳۲ نفر در استان افرادی هستند که از پابند الکترونیکی استفاده می کنند که در کشور رتبه سوم را از این حیث داریم.

وی در خصوص مجازات جایگزین حبس افزود: در طول چند سال اخیر بحث مجازات جایگزین حبس از شش ماهه سال ۹۶ تاکنون ۳۳ هزار و ۶۶۴ نفر از مجازات جایگزین حبس بهره مند شدند که ۱۵ هزار و۴۳۰ نفر شامل تخفیف مجازات شدند و همچنین ۲۰۴۴ نفر شامل تعلیق مجازات، معافیت از کیفر ۵۳۴ و ۷ هزار و ۸۹۴ نفر نیز شامل جزای نقدی شدند. لذا رویکرد ما زندان نیست و زندان ویژه کسانی است که نظم جامعه را به هم می ریزند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار