20 سری جهیزیه بین نوعروس های نیازمند استان تهران توزیع شد

دبیر مرکز جهادی و نیکو کاری طلایه داران ظهور، از توزیع 20 سری جهیزیه شامل 12 قلم کالای اساسی مورد نیاز اولیه زندگی مشترک زوجین، بین نوعروس های نیازمند استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۳۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

مهدی رفیعی، دبیر مرکز جهادی و نیکو کاری طلایه داران ظهور، با اعلام این خبر گفت: به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) شهرستانهای استان تهران و مرکز جهادی و نیکو کاری طلایه داران ظهور در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، تعداد 20 سری جهیزیه هر یک به ارزش 200 میلیون ریال به نوعروسان خانواده های کم برخوردار مددجویان کمیته امداد و خانواده های معصر و نیازمندی که از سوی این قرارگاه شناسایی شده اند، اهدا شد.  

رفیعی به تشریح عملکرد این مرکز جهادی از ابتدای تاسیس تا کنون گفت: این قرارگاه جهادی در سال 1390 تاسیس شد که در حوزه های مختلف: علمی، خدمات پزشکی و سلامت، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، خدمات رسانی و ... خدمات بسیاری به افراد نیازمند و مناطق محروم در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است.

این جهادگر جوان افزود: در سال های اخیر بیش از 400 و 18 هزار خدمات دندانپزشکی از ویزیت تا درمان، 1078 مورد ویزیت متخصص زنان، 56 هزار و 400 ویزیت پزشک عمومی، 3300 خدمات طب سنتی، 125 هزار نفر آموزش های بهداشت و سلامت، 174 هزار نفر خدمات غربالگری فشار خون،241 هزار و 300 مورد خدمات غربالگری قند خون، 1540 خدمات گفتاردرمانی، 6380 نفر ویزیت پزشک اطفال و... انجام شده است.

در حوزه عمرانی هم 36 هزار و 485 نفر به اردوهای جهادی مناطق محروم کشور و حاشیه شهر تهران اعزام شده اند که در این راستا، احداث دو مدرسه، ساخت43 خانه و نیز ترمیم و بازسازی 214 خانه نیازمندان، بهسازی و رنگ آمیزی150 مدرسه و احداث 213 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و ساخت یک مسجد از جمله اقدامات این گروه های جهادی تا سال 99 بوده است.

رفیعی در زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نیز اظهار داشت: راه اندازی دو کارخانه تولید قارچ در تهران و ورامین، ایجاد یک کارگاه پرورش قارچ های دارویی و خوراکی، راه اندازی کارگاه تولید سبزی و میوه خشک، ایجاد کارگاه خیاطی در شهرستان بهارستان با اشتغالزایی برای 50 نفر، راه اندازی کارگاه مونتاژ اسباب بازی، تولید عروسک، تولید ترشیجات و شورجات و تولید قارچ کانودرما از دیگر اقدامات جهادگران قرارگاه طلایه داران ظهور است.

  توزیع  3000 جهیزیه  در مناطق محروم کشور

مهدی مسکنی مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) کشور نیز  در حاشیه ارسال کاروان اهدایی 20 سری جهیزیه برای نوعروس های خانواده های نیازمند استان تهران که از  جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد،  گفت: از ابتدای امسال تاکنون: 3000 جهیزیه به نو عروس های خانواده های نیازمند در مناطق محروم کشور اهدا شده است. وی افزود: 31 استان و 450 شهرستان و با احتساب محلات حاشیه 1057 نقطه در کشور زیرپوشش خدمات این قرارگاه جهادی قرار دارد. همچنین ساخت منازل محرومان ، اشتغالزایی، اجرای پروژه های مشارکتی در حوزه دانش بنیان و ... از دیگر فعالیت های این قرارگاه جهادی و اولین شتاب دهنده در حوزه محرومیت زدایی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار