امام جمعه پیشوا: راه حل مشکلات حضور در انتخابات و رای به فرد اصلح است

هرچقدر به روز انتخابات نزدیک تر می شویم حملات تبلیغاتی دشمن پرحجم تر می شود

امام جمعه پیشوا گفت: راه حل برون رفت از مشکلات، حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است در کشور چالش اصلی ما مدیریت است.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۲۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

 

حجت الاسلام و المسلمین روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با رعایت پروتکل بهداشتی در مصلی حرم مطهر جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) در قم می درخشد و در شهر قم و سراسر کشور حوزه های علمیه به برکت اهل بیت و فاطمه معصومه مردم را به راه راست هدایت می کنند ان شالله خدا همه ما و دختران ما را در راه راست وحق و حقیقت قرار دهد.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خواهر کریمه امامزاده جعفر(ع) و برادر بزرگوارشان ولی نعمت کشورمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت عنوان کرد: بدانید هر یک رایی که شما در صندوق آرا میندازید و قلمی که مینویسید نه برای یک سال و یک قرن بلکه قرن ها تاثیر دارد یک انتخاب اشتباه در دوران امام علی(ع) و بعد ازرحلت پیامبر به خاطر رای بد هنوز چندین قرن آسیب آن بر ملت ها تاثیر گذاشته  است؛ لذا تک تک رای ها تاثیرگذار است برای تاریخ و آینده ما بنابراین درست انتخاب کنیم.

وی گفت: وقتی رصد و بررسی و تحقیق می کنیم رسانه های استکباری در خارج و داخل را میبینیم که تلاش حداکثری دشمن برای کاهش حضور مردم اثرگذار شده است هرچقدر به تاریخ ٢٨ خرداد نزدیک تر میشویم حملات پرحجم تر می شود باید مراقبت کنیم.

در مباحث کلان کشوری و دنیای اسلام امروز اسلام به عنوان یگانه راه بشر در  دنیا شناخته شده که از انقلاب اسلامی نشات می گیرد.

باقری بیان کرد: رژیمی که تا دندان مسلح است و چهارمین قدرت دنیا به ادعای توهمی خود را معرفی می کند و امروز برای بقای خود جمهوری اسلامی و انقلاب را التماس می کند به دلیل اقتدار و حضور  مردم است امروز ایران اسلامی به جایگاه بازدارندگی رسیده است که تعرض صهیونیست ها را در زمین و دریا و هوا به سریعترین زمان ممکن پاسخ می دهد این جایگاه جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این انقلاب در این چهار دهه با وجود تحریم ها و تهدیدها و خیانت ها و سختی ها با اقتدار پیش رفته است که ثمره آن اقتدار و حضور مردم است مردم در تمام صحنه ها حضور دارند در دفاع مقدس و مبارزه با داعش و سیل و زلزله و کمک به هم و اربعین ور این حضورها سبب افول دشمن و مرگ تدریجی دشمن حضور شماها است بدون تعارف عرض می کنم شاید برخی افراد با سخنانی سواستفاده کنند ولی واقعیت همین است مردم سبب اقتدار  یک کشور هستند چالش اصلی ما در کشور مدیریت است نه ظریفیت ها چه ظرفیت های بلندی و پرمحتوایی از تطر معادن و نیروی انسانی و مومن وجوان و پای کار و کشاورزی و راهداری و ترابری داریم اماچالش اصلی ما مدیریت است.

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: به مدیرانی که برگرفته از عاشورا و جبهه و جنگ و دفاع مقدس و ایثارگری باشد نیاز داریم نه کسی که بزرگ شده تمدن غرب باشد.

راه حل برون رفت از این مشکلات حضور پای صندوق رای است قهرکردن نیست بدترین راه حل قهر کردن است این دولت در دور اول که رای آوردند با چند درصد اختلاف رای اورد بعضی از مردم به بهانه تغییر پای صندوق نیامده بودند تغییر با رای دادن حاصل می شود با نیامدن دیگران و معلوم الحال ها رای می دهند.

انقلاب اسلامی آمده است مردم را یک قدم به ظهور نردیک کند این انقلاب مقدمه انقلاب بزرگ است.

وی گفت: با این انتخابات و مناظره ها و کاندیدا به ظهور نزدیک نمی شویم نا زمانی که درست و انقلابی انتخاب نکنیم زمانی که اصلاح طلب و اصول گرا باشند نزدیک نمی شویم به اصول و آرمان های انقلاب باید برگردیم.

روح الله باقری اظهار داشت: ساده زیستی و صداقت و مردمی بودن و جهادی بودن و انقلابی بودن شعارهایی است که تازگی دارد کهنه نمی شوند نیاز به افراد با این شعارها و سابقه داریم دولت انقلابی دین گرا و جوان گرا و تحول خواه می خواهیم کسی که فرمانبردار ولی فقیه باشد کسی که مثل حاج قاسم مطیع و سرباز ولایت باشد نه این که رهبری مطلبی بگویند  فردا رییس جمهور و وزرا علیه او موضع بگیرند که این مواضع را در این دولت دیدیم.

وی افزود: نیاز به پوست اندازی و رفتن اتوبوسی برخی مدیران و مسئولین را داریم نکند رییس جمهور عوض شود و مدیری همچنان بماند همه مسئولین و مدیران باید تغییر کنند  یک تحولی صورت بگیرد افرادی که بی حالند و سستند و حال ندارند  و حال برخورد  با مردم را ندارند اصلا مردم را حساب نمی کنند نباید راس کار بیایند به بهانه کرونا چندماه است در این شهرستان مسئولین را ندیدیم در کشور نه در همین شهرستان آخرین روزی  که مسئول اجرایی شهر را دیدیم کجا بوده است؟

حجت الاسلام باقری عنوان کرد: نیاز به تغییر اساسی است فکر نکنید کشور با ولی فقیه به تنهایی می چرخدبالاتر از رهبر و امام امیرالمومنین بود تا مردم نیامدند و درست انتخاب نکردند نتوانست کاری کند رهبری که انسان معمولی است حالا از نظر علم و تقوا و دین وبصیرت و مرجعیت از بقیه بالاتر است تا مردم نباشند کار پیش نخواهد رفت در انتخاب ولی فقیه باز نظر مردم موثر است. مگر امام نفرمود من به بنی صدررای ندادم پس چرا حکم تنفیذ داد مگر منتظری قائم مقام رهبری نبود و امام دروصیت نام آورد من از اول مخالف بودم پس چرا پذیرفت رای مردم مهم است دیدگاه مردم مهم است دیدگاه خواص مردم را به این سمت برده است.

وی گفت: امام دوهقته قبل از پذیرفتن قطعنامه سخنرانی کردند و فرمودند تا آخر ایستادیم بعد دوهفته امام می پذیرد مگر رهبری نفرمودند به آمریکا و برجام بدبین هستیم چرا پذیرفتند چون رای و نظر مردم به این سمت می رود.

باقری بیان کرد: تبلیغات شورای شهر شروع شده است خواهش می کنم یک هفته دیگر تمام می شود به فکر  درودیوار و کارگران شهرداری نیز باشید شمایی که میخواهید قانون تصویب کنید از الان دارید بی قانونی می کنید اگر الان نتوانید طرفداران خود را مدیریت کنید فردا نمی توانید دوران پوستر تمام شده است الان فضای مجازی وجود دارد درست بهره ببرید مردم به عملکرد شما رای میدهند نه به عکسایی که پخش می کنید آنچنان رنگ ولعاب می دهند بیا و ببین از فضای مجازی استفاده کنید مخصوصا الان که تجمعات نداریم و مساجد خلوت است در فضای مجازی کانال و گروه بزنید مردم سوال کنند جواب بدهید برنامه خود را بگویید و با این کار شهر هم تمیز می ماند نظافت شهر را رعایت کنید.

وی ادامه داد: شورای شهر به اندازه اختیارات و توان وعده دهند طرف در چهار سال ٢۰۰ میلیون می گیرد و درتبلیغات خود یک میلیارد هزینه گزاف می کند آیا هشتصد میلیون به مردم صدقه داده است چرا این همه هزینه می کنید؟ کسی که این همه هزینه می کند دلش برای مردم می سوزد؟

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: عزیزان در انتخابات شوراها به هفت نفر رای دهید تک رای ندهید به نفع کاندیدا و به نفع خودتان است میگویند نمره بیست نداریم بله نداریم اما نمره نوزده که داریم از بیست تا نمره چهارده هفت نفر انتخاب کنید اما فرد نمره زیرده را ننویسید تبلیغ تک رای نکنید در انتخابات خبرگان رهبری به سه نفر رای دهید شهرستان های استان تهران به سه نفر باید رای دهید به فرد باتقوا و بابصیرت و باسواد و باسابقه رای دهید.

وی گفت: در مناظرات بداخلاقی هایی مشاهده شد و حیثیت نظام زیر سوال رفت افرادی که توهین می کنند، در زمان شاه ملعون اینگونه توهین نمیکردند به مراجع اما باید بررسی شود با این موضع گیری ها بازهم حرف خود را طرف تایید می کنند و طرف حرف های مناظره اول را در مناظره دوم خود را تایید می کند  به مراجع و رهبری و تاریخ حوزه های علمیه توهین می کنند اگر در این کشور تاریخ داریم به برکت حوزه های علمیه است به برکت دانشگاه ها و اساتید و دانشجویان است.

ارسال نظرات