مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در گفت وگو با "بسیج"خبر داد

افتتاح پروژه انتقال آب شرب در دو روستای شهرستان ماهنشان

زنجان-مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان از افتتاح پروژه انتقال آب شرب در دو روستای کردی و کلیسا در شهرستان ماهنشان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۰۵
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
سرهنگ جلال غورقانلو در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت:یکی از عمده مشکلات اساسی روستا‌های محروم، نداشتن آب شرب بهداشتی است و همین امر سبب شده است تا بخش عمده‌ای از جمعیت روستایی به شهر و حاشیه شهر مهاجرت کنند و روستا رو به تعطیلی رود.

وی با بیان اینکه پس از مطالعات صورت گرفته در روستا‌های کلیسا و کردی شهرستان ماهنشان به این نتیجه رسیدیم که نداشتن آب شرب بهداشتی و فرسوده بودن خط انتقال روستا از عمده مشکلات این روستاهاست، تصریح کرد:بر همین اساس، خط انتقال آب شرب این روستاها، حفاری و احداث شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه در روستای کردی افزود: اجرای قنات به طول ۴۰ متر، اجرای خط انتقال به طول ۴۰۰ متر، اجرای ایستگاه پمپاژ، تامین برق، اجرای اتاق فرمان، تامین شناور، نفر چاه ذخیره و اجرای سیل بند از عمده این فعالیت هاست.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در تامین آب شرب روستای کلیسا اشاره و بیان داشت:اجرای شبکه توزیع بیش از ۲۵۰۰ متر، اجرای مخزن و تعویض لوله خط انتقال به طول ۴۰۰ متر نمونه‌ای از این اقدامات است.

غورقانلو با اشاره به اینکه مجری این طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان می‌باشد، خاطرنشان کرد:این طرح با مشارکت اهالی محترم روستاها، سپاه ناحیه ماهنشان، دهیاری، بخشداری مرکزی ماهنشان، آبفا شهرستان و استان زنجان عملیاتی شده است.

وی در پایان یادآور شد:این دو طرح با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

گفتنی است ۱۰۰ خانوار در روستای کردی و ۵۰ خانوار در روستای کلیسا سکونت دارند.
 
ارسال نظرات