رئیس موسسه شهید حسن باقری در ساوه:

خرمشهر تاریخ گویای پایداری ، ایثار و جاودانگی انقلاب

سردار جعفری گفت: فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شدو همدلی وحدت را میان اقشار مختلف ملت پدید آورد.
کد خبر: ۹۳۴۵۱۴۵
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، سردار فتح الله جعفری در همایش سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شدو همدلی وحدت را میان اقشار مختلف ملت پدید آورد.
 
وی با بیان اینکه حماسه شگرف آزاد سازی خرمشهر پیروزی سرو قامتانی را پدید آورد که با فتح آفرینی خود نهایت ایثار اوج مظلومیت انتهای پاکبازی و منتهای توکل را رقم زدند، افزود:خرمشهربرای ملت ما تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

سردار جعفری اظهارداشت: آزاد سازی خرمشهر در حقیقت از اهداف مرحله چهارم عملیات بیت المقدس بود که در روز یکم خرداد ۱۳۶۱ با اعلام رمز یا محمدبن عبدالله به واحد‌های عمل کننده با هدف آزاد سازی خرمشهر آغاز شد و در پایان این عملیات علاوه برپایان بخشیدن به ۱۹ ماه، اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزاد سازی خرمشهر ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیرو‌های عراقی وارد آمد.
 
وی گفت: در جریان آزاد سازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیرو‌های عراق کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیرو‌های عراقی به اسارت نیرو‌های ایرانی در آمد.
 
سردار جعفری تأکید داشتند: در واقع فتح خرمشهر دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی ایران در موضع قدرت قرار گرفت و این فتح بزرگ انعکاس جهانی داشت و از نظر سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهرتکیه گاهش را برای مذاکره ازدست داد.
 
رئیس مؤسسه شهید حسن باقری تصریح کرد: عملیات بیت المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیرو‌های مسلح در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود این عملیات از حیث نوع برنامه ریزی برای تهاجم، مدیریت نیروی انسانی و برنامه ریزی سازمانی نیرو‌های عمل کننده از ویژگی‌های کم نظیری برخوردار است.
 
وی افزود: امنیت پایدار امروز و آینده امیدبخش کشور مدیون مجاهدت و تلاش ایثارگران، پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهانی است که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار