مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا درگفت و گو با بسیج خبر داد

تشکیل قرارگاه مرکزی عشایر در مازندران / فعالیت ۹ هزار نیروی بسیجی در حوزه عشایری

ساری-مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا از تشکیل سه حوزه مقاومت در سازمان بسیج عشایری هم خبر داد و اضافه کرد: ۹ هزار نفر نیز در بسیج عشایری فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۴۳۴۳۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مسئول سازمان بسیج عشايري سپاه کربلا به همراه هیئت اندیشه ورز این سازمان به مناسبت ۲۹ اردیبهشت و روز بسیج عشايري،  با آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد.

 سرگرد پاسدار اکبری مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا در حاشیه این دیدار درگفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به دیدار تاریخی جامعه عشایری با امام خمینی (ره) که روز بسیج عشایر نام گرفته است، گفت: حضرت امام راحل فرمودند: عشایر ذخایر انقلاب هستند و مقام معظم رهبری هم گفتند عشایر سربازان  پرافتخار و همیشه وفادار ایران و مردم مومن و سلحشور هستند.

اکبری از جمعیت عشایری ۴۳ هزار نفری استان مازندران هم خبر داد و افزود:دو درصد جمعیت کشور را جمعیت عشایری تشکیل میدهند، اما با تمام مانع تراشی‌ها ۳۰ درصد تولید دامی را تامین می‌کنند.  

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا با تصریح بر اینکه باید به جامعه عشایری دست مریزاد گفت، خاطرنشان کرد: بسیج عشایری در مازندران نوپا بوده و سازمان عشایری نیز در استان تازه تاسیس شده است؛ لذا باید مسئولین بیشتر به این قشر مردم توجه کنند.

اکبری در ادامه از تشکیل سه حوزه مقاومت در سازمان بسیج عشایری هم خبر داد و اضافه کرد: ۹ هزار نفر نیز در بسیج عشایری فعالیت می‌کنند و عمده فعالیتها در حوزه آموزش و بهره وری دام ، کمک های مومنانه، اهدای بسته های بهداشتی، گشت های محله محور و تامین امنیت برای کوچ عشایر،و نیز  در محرومیت زدایی دارند.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا با تاکید بر اینکه جامعه عشایری، مردمانی پرکار هستند، خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی مقاومتی جامعه عشایری پای کار بوده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

اکبری در ادامه به تشکیل قرارگاه مرکزی عشایر در استان هم خبر داد و گفت: باید گفتمان سازی عشایر و وجود این قشر در مازندران ترویج داده شود.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا به راه اندازی هیئت اندیشه ورز در این سازمان هم اشاره و اضافه کرد: بیشتر عشایر در منطقه‌های بالا دست، در منطقه پشت کوه ساری در منطقه بندپی شرقی بابل در نوشهر و سوادکوه و آمل و .. سکونت دارند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار