خبرهای داغ:

خدمت بی چشمدات گروه های جهادی «دختران حاج قاسم»

این روزها مقابله با کرونا آحاد مردم را به میدان جهاد کشانده است، طلبه، بسیجی، جهادی و کادر بیمارستانی همه در کنار هم تیم واحد شده‌اند تا با همدلی و همراهی این ویروس را شکست دهند.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۰۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

این روزها کشور درگیر مهمان ناخوانده کرونا ویروس یا همان کووید ۱۹ است که سلامتی انسان‌ها را به خطر انداخته و ناراحتی‌های بسیاری را موجب شده است. انسان‌های مختلفی از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری در کشور جانانه در مقابله با این ویروس به میدان آمدند، تلاش سفید پوشان عرصه سلامت از قبیل پرستاران، پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. در این میان غم از دست دادن عزیزان در مواجهه با این بیماری مصیبتی بزرگ بوده و از سوی دیگر بهبودی حاصل از شکست این بیماری امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

طاهره عربی مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در خصوص اقدامات و فعالیت های طلبه های جهادگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: قرارگاه جهادی «دختران حاج قاسم» با هدف ترویج فرهنگ احسان، گذشت و تحقق فرامین رهبر انقلاب در جامعه تشکیل شده است و بانوان طلبه سرخه‌ای در آن می‌کوشند تا نقشی در کاهش مشکلات دوران کرونا داشته باشند.

وی تصریح کرد: طلاب و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با الهام گرفتن از آموزه‌های الهی، دینی و سیره ائمه اطهار (ع) و از طرفی با احساس وظیفه دینی و شرعی در عرصه‌های مختلف، منشأ خدمات بسیاری بوده‌اند.

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه افزود: طرح مواسات در این قرارگاه از اوایل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون چند دوره از این طرح اجرا شده است.

عربی با بیان اینکه طرح های زیادی به همت بسیجیان جهت همدلی و کمک به بیماران و خانواده های بیماران کرونایی در سرخه اجرا شده است، گفت: هفته ای دو روز یکی از طلبه ها بعنوان همراه وهمیار بیمار به بیمارستان کوثر اعزام می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: مشاوره دهی به بیماران وخانواده های کرونایی در قالب تماس با خود بیمار و یا خانواده وی، اعلام امادگی به مرکز بهداشت جهت پخت غذا و تهیه آبمیوه؛ سنت حسنه‌ای است که با شیوع کرونا در بین جهادگران کشور باب شد و طلبه های جهادگر بصورت رایگان جهت توزیع در بین بیماران کرونایی انجام می‌دهند.

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه اضافه کرد: همچنین انجام خرید برای بیماران کرونایی که کسی را برای رسیدگی به اموراتشان را ندارند، از دیگر برنامه های این قرارگاه است. همزمان با فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان پنج بسته معیشتی بین طلاب آبرومند حوزه توزیع شد.

عربی در خاتمه گفت: گروه‌های جهادی در شهرستان سرخه نیز همچون سراسر کشور از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا با تاسی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی و با هدف کسب رضایت الهی در عرصه حاضر شده و جلوه‌های زیبای ایثار، همدلی و گذشت را آفریدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار