خبرهای داغ:

ثبت ملی شاهوار؛ مطالبه بنیادی مردم شاهرود

شاهرود_یک کارشناس گردشگری در شاهرود گفت: ثبت ملی شاهوار بنیادی‌ترین مطالبه مردم شاهرود و بسطام از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در مقطع فعلی است.
کد خبر: ۹۳۳۶۷۱۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج، محسن شریعتی در نشست مشترک فعالان و کارشناسان گردشگری شهرستان شاهرود با حمیدرضا دوست‌محمدی، سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در مجموعه تاریخی خرقان بسطام، با اشاره به ثبت ملی شاهوار به‌عنوان مطالبه بنیادی مردم شاهرود و بسطام، خواستار تسریع در این امر شد.
وی افزود: حضور سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان که یک شخص متخصص در امور میراثی است، امید‌های مردم شهرستان شاهرود را به دمیدن هوای تازه در روح آثار میراث فرهنگی در شرق استان، زنده کرده و بی‌صبرانه منتظر ایجاد تحول در این بخش هستیم.
کارشناس و کنشگر گردشگری شاهرود با اشاره به مثلث طلایی شاهرود، بسطام و جنگل ابر به ترتیب به‌عنوان مقاصد گردشگری شهری، تاریخی و طبیعی خواستار نگاهی بسیار ویژه به این محور گردشگری شد.
شریعتی با تأکید بر مصوبات سفر مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان مبنی بر تشکیل کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و عدم نتیجه‌بخشی آن، خواستار پیگیری مجدد و اعلام نتیجه به مردم شد.
وی همچنین با طرح خواسته ثبت ملی باغشهر تاریخی بسطام در کنار اخذ مجوز پایگاه میراث جهانی جنگل ابر، به تحول اقتصادی منطقه به‌عنوان پیامد آن‌ها اشاره کرد.
تدارک فم تور‌هایی با موضوعات خاص در استان سمنان
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز ضمن اظهار تمایل به تعامل فعال و سازنده با بخش خصوصی، از تدارک فم تور‌هایی با موضوعات خاص در استان سمنان خبر داد.
حمیدرضا دوست‌محمدی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای فم تور آشنایی شهرداران استان سمنان از شهری به‌عنوان الگو در مرمت آثار میراثی و بازآفرینی شهری هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار