رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان خبر داد

ارائه آموزش به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان

زنجان-رئیس جهاددانشگاهی زنجان گفت: 5488 نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان ارائه شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۱۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ کامران جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملیاتی شدن اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح اجرایی می‌شود.
ارائه آموزش به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان

وی در توضیح این طرح، تصریح کرد: به طور کلی می‌توان گفت که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک و حمایت از کسب و کار‌های خرد در حال اجرا است.

این مسئول، برنامه ریزی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان را مبتنی بر ۳ فاز دانست و ادامه داد: در فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه انجام شد که در نهایت قالی‌بافی، بافنده تابلو فرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز به عنوان رسته‌های مزیت‌دار این استان انتخاب شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان فاز دوم عملیاتی شدن این طرح است که در حال حاضر در مرحله اجرا بوده و آموزش‌های عمومی در راستای کسب وکار، کارآفرینی، بازاریابی و ... و آموزش‌های تخصصی در ارتباط با رسته‌های تعیین‌شده از قبیل: قالیبافی، قلم‌زنی، بافنده گلیم، خیاطی، ملیله‌کاری و ... برگزار شده و این آموزش‌ها ادامه دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در اجرای فاز دوم، از ۲۳۵۲ زن و ۹۱۴ مرد ارزیابی اولیه انجام شد در مرحله بعد از بین پذیرفته‌شدگان از ۷۲۷ زن و ۲۸۲ مرد استعداد سنجی به عمل آمد که در نهایت منجر به ارائه مشاوره و هدایت به ۵۱۷۰ نفر ساعت شد. در اجرای فاز دوم این طرح ۳۵۵۲ نفر ساعت آموزش عمومی و ۱۹۳۶ نفر-ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند. همچنین ۲۱ مشاور، تسهیلگر و پیشران نیز برای آموزش، مشاوره و اتصال به بازار متقاضیان، شناسایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار